Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

William Blake DENEYİM ŞARKILARI (Tezhipli El Yazması)




 
 
 
 
 
2017 OK Yayıncılık
 


 giriş 

Dünyanın Cevabı 

Kesek ve Çakıl 

kutsal Perşembe 

Küçük Kız Kayboldu 

Küçük Kız Bulundu 

Baca Temizleyici 

Hemşireler Şarkısı 

Hasta Gül 

Sinek 

Melek 

Tyger 

Benim Güzel Gül Ağacım 

Ah! Ayçiçeği 

Lilly 

Aşk Bahçesi 

Küçük Serseri 

Londra 

İnsan Özeti 

Bebek Üzüntüsü 

Zehir Ağacı 

Küçük Bir Çocuk Kayboldu 

Küçük Kız Kayboldu 

Tirza'ya 

Okul Çocuğu 

Kadim Ozanın Sesi 

Deneyim Şarkıları, Blake'in ilk resimli kitabı Masumiyetin Şarkıları'nın genişletilmiş hali olan Masumiyet ve Deneyim Şarkıları : İnsan Ruhunun İki Zıt Durumunu Göstermek (ilk olarak 1794'te yayınlandı) kitabının ikinci bölümüdür . Şiirler ve sanat eserleri bakır levha gravürüyle çoğaltıldı ve elle yıkamalarla renklendirildi. Blake, Songs of Innocence and Experience'ı birkaç kez yeniden yayınladı ve çoğu zaman plakaların sayısını ve sırasını değiştirdi. Yazımlar, noktalama işaretleri ve büyük harfler orijinal Blake el yazmalarındaki gibidir.


soe02.jpg
Plaka 2

giriş

 
  

Bard'ın sesini duyun!

Bugünü, Geçmişi ve Geleceği Kim Görüyor?

Kimin kulağı duydu,

Kutsal Söz,

O yaşlı ağaçların arasında yürüdü.

Geçmiş Ruhu Çağırmak

Ve akşam çiğinde ağlayarak:

Bu kontrol edebilir,

Yıldızlı kutup;

Ve düşen düşen ışık yenilenir!

Ey Dünya Ey Dünya geri dön!

Çiyli çimenlerden kalkın;

Gece giyilir,

Ve sabah

Uyuyan kitlenin arasından yükselir.

Artık arkanı dönme:

Neden yüz çevireceksin?

Yıldızlı zemin

Sulu kıyı

Gün ağarıncaya kadar sana veriyorum


soe03.jpg
Plaka 3

Dünyanın Cevabı


  

Dünya başını kaldırdı,

Karanlıktan korku ve dehşet.

Işığı kaçtı:

Taşlı korku!

Ve bukleleri gri bir umutsuzlukla kaplıydı.

Sulu kıyıda hapsedildi

Yıldızlı Kıskançlık benim odamı koruyor

Soğuk ve boğuk

Ağlamak

Antik adamların babasını duyuyorum

Erkeklerin bencil babası

Zalim kıskanç bencil korku

Zevk verebilir

Gece zincirlendi

Gençliğin bakireleri ve sabah ayısı.

Bahar sevincini gizler mi?

Tomurcuklar ve çiçekler büyüdüğünde!

Ekici bunu yapıyor!

Geceleri mi ekmek?

Veya karanlığın içindeki pullukçu!

Bu ağır zinciri kırın,

Bu kemiklerimi donduruyor

Bencil! boşuna!

Sonsuz felaket!

Esaretle bağlı olan o özgür Aşk.


soe04.jpg
Plaka 4

Kesek ve Çakıl

 
  

Aşk Kendini memnun etmeye çalışmaz,

Kendisi için de herhangi bir kaygı yoktur;

Ama bir başkası için kolaylık sağlar,

Ve Cehennemin çaresizliği içinde bir Cennet kurar.

Böylece küçük bir Clod of Clay şarkısını söyledik,

Sığırların ayaklarıyla ezilen:

Ama derenin bir çakıl taşı,

Bu sayaçların buluştuğu söylendi.

Aşk yalnızca Kendini memnun etmeye çalışır,

Bir başkasını kendi zevkine bağlamak için:

Başkasının rahatlığını kaybetmesinden duyulan sevinç,

Ve buna rağmen göklerde bir Cehennem kurar.


soe05.jpg
Plaka 5

kutsal Perşembe

 
  

Bunu görmek kutsal bir şey mi?

Zengin ve verimli bir ülkede,

Babes sefalete indirgenmiş,

Soğuk ve tefeci ellerle mi beslendin?

Bu titreyen ağlama bir şarkı mı?

Bir mutluluk şarkısı olabilir mi?

Ve pek çok çocuk yoksul,

Yoksulluk ülkesi burası!

Ve onların güneşi asla parlamaz.

Ve onların tarlaları kasvetli ve çıplaktır.

Ve yolları dikenlerle dolu

Orada sonsuz kış var.

Çünkü güneşin parladığı her yerde,

Ve yağmur nereye yağar:

Bebeğim orada asla acıkmaz,

Yoksulluk da zihni dehşete düşürmez.


soe06.jpg
Plaka 6

Küçük Kız Kayboldu

 
  

gelecekte

Ben kehanet görüyorum,

Dünya uykudan,

(Cümleyi derinden ağırlaştırın)

Ortaya çıkacak ve arayacak

Yaratıcısı için uysal:

Ve vahşi çöl

Bahçe ılıman ol.

Güney ikliminde,

Yazların en çok yaşandığı yer,

Asla kaybolmaz;

Güzel Lyca yatıyordu.

Yedi yaz eski

Güzel Lyca anlattı.

Uzun süre dolaşmıştı.

Yabani kuşların şarkısını duymak.

Tatlı uykular bana gel

Bu ağacın altında;

Baba, anne ağlasın.

Lyca nerede uyuyabilir?

Vahşi çölde kayboldum

Senin küçük çocuğun mu?

Lyca nasıl uyuyabilir?

Annesi ağlasa.

Eğer kalbi yanarsa

O zaman bırakın Lyca uyansın;

Annem uyursa

Lyca ağlamayacaktır.

Kaşlarını çattı kaşlarını çattı gece,

Bu çölün üzerinde parlak,

Ayın doğsun,

Gözlerimi kapatırken.

Uyuyan Lyca yatıyordu;

Yırtıcı hayvanlar iken,

Derin mağaralardan gel,

Hizmetçiyi uyurken gördüm

Kral aslan ayağa kalktı

Ve bakire baktı,

Sonra kumar oynadı

Kutsal toprakların üzerinde;

soe07.jpg
Plaka 7

Leoparlar, kaplanlar oynuyor,

Yatarken etrafını sardı;

Aslan yaşlıyken,

Altın yelesini eğdi.

Ve göğsünü yalıyor,

Ve boynunun üzerinde,

Bame'nin gözlerinden,

Yakut gözyaşları geldi;

Dişi aslan iken,

İnce elbisesini gevşetti.

Ve çıplak olarak aktardılar

Uyuyan hizmetçiyi mağaraya koymak.

Küçük Kız Bulundu

 
  

Bütün gece acı içinde,

Lyca'nın ailesi şöyle diyor:

Derin vadilerin üzerinde,

Çöller ağlarken.

Yorgun ve kederli,

İniltiden boğuk bir sesle:

Yedi gün kol kola,

Issız yolları takip ettiler.

Yedi gece uyurlar,

Derin gölgeler arasında:

Ve rüyalarında çocuklarını gördüklerini

Vahşi çölde açlıktan öldük.

Solgun yolsuz yollar

Hayali görüntü kayboluyor,

soe08.jpg
Plaka 8

Açlıktan ölmüş, ağlayan, zayıf

İçi boş acınası bir çığlıkla

Huzursuzluktan yükselen,

Titreyen kadın perst

Yorgun kederli ayaklarla;

Daha fazla gidemedi.

Kollarında taşıyordu,

Acıyla kollanmış;

Onların yolundan önceye kadar,

Yatmış bir aslan yatıyordu.

Geri dönmek boşunaydı

Yakında ağır yelesi,

Onları yere kadar sıktım;

Sonra etrafta dolaştı,

Avına kokuyor.

Ama korkuları azalıyor

Ellerini yaladığında;

Ve yanlarında sessiz duruyor.

Onun gözlerine bakıyorlar

Derin bir şaşkınlıkla dolu

Ve merak ediyorum işte,

Altınla silahlanmış bir ruh.

Kafasında bir taç

Omuzları aşağı doğru,

Altın saçları dalgalanıyordu.

Bütün bakımları gitmişti.

Beni takip edin dedi,

Hizmetçi için ağlama;

Sarayımın derinliklerinde,

Lyca uyuyor.

Daha sonra takip ettiler

Vizyon nereye götürdü:

Ve uyuyan çocuklarını gördüler

Vahşi kaplanlar arasında.

Bu güne kadar yaşıyorlar

Yalnız bir vadide

Kurt ulumasından da korkma,

Aslanlar da hırlamıyor.


soe09.jpg
Plaka 9

Baca Temizleyici

 
  

Karların arasında küçük siyah bir şey:

Ağla, ağla, acı notalarıyla!

Annen ve baban nerede! söylemek!

İkisi de dua etmek için kiliseye gittiler.

Çünkü fundalıkta mutluydum,

Ve kışın karları arasında gülümsedi:

Bana ölümün elbiselerini giydirdiler,

Ve bana kederin notalarını söylemeyi öğretti.

Ve mutluyum, dans ediyorum ve şarkı söylüyorum,

Bana hiçbir zarar vermediklerini sanıyorlar:

Ve Tanrı'yı, Rahibini ve Kralını övmeye gittiler

Sefaletimizin cennetini oluşturanlar.


soe10.jpg
Plaka 10

Hemşireler Şarkısı

 
  

Yeşil alanda çocuk sesleri duyulunca

Ve vadide fısıltılar var:

Gençlik günlerim taze taze canlanıyor aklımda

Yüzüm yeşile dönüyor ve solgunlaşıyor.

Sonra eve gelin çocuklarım, güneş battı

Ve gecenin çiyleri doğuyor

Baharınız ve gününüz oyun oynayarak boşa gitti

Ve kılık değiştirmiş kışınız ve geceniz.


soe11.jpg
Plaka 11

Hasta Gül

 
  

Ey Gül, sen hastasın.

Görünmez solucan,

Geceleri uçan

Uluyan fırtınada:

Yatağını buldu

Kızıl sevinçten:

Ve onun karanlık gizli aşkı

Hayatın mahvolur mu?


soe12.jpg
Plaka 12

Sinek

 
  

Küçük Sinek

Yazların oynuyor,

Düşüncesiz elim

Fırçalanmış.

Ben değil miyim

Senin gibi bir sinek mi?

Yoksa sen değil misin

Benim gibi bir adam mı?

dans ettiğim için

Ve içip şarkı söyle:

Kör bir el gelene kadar

Kanadımı fırçalayacak.

Eğer düşünce hayatsa

Ve güç ve nefes

Ve istek

Düşünce ölümdür;

O zaman ben miyim

Mutlu bir sinek,

Eğer yaşarsam

Ya ölürsem.


soe13.jpg
Plaka 13

Melek

 
  

Bir Rüya Gördüm! ne anlama gelebilir?

Ve ben bakire bir kraliçeydim:

Hafif bir Melek tarafından korunuyor:

Akılsız vay, asla kandırılmadı!

Ve hem gece hem gündüz ağladım

Ve gözyaşlarımı sildi

Ve gece gündüz ağladım

Ve ondan sakladım kalbimin zevkini

Böylece kanatlarını aldı ve kaçtı:

Sonra sabah pembe kırmızıya büründü:

Gözyaşlarımı kuruttum ve korkularımı silahlandırdım,

On bin kalkan ve mızrakla.

Çok geçmeden meleğim tekrar geldi;

Ben silahlıydım, o boşuna geldi:

Gençlik zamanı kaçtı

Ve kafamda gri saçlar vardı.

soe14.jpg
Plaka 14

Tyger

 
  

Tyger Tyger, parlak bir şekilde yanıyor,

Gecenin ormanlarında;

Hangi ölümsüz el veya göz,

Senin korkunç simetrini çerçeveleyebilir miyim

Hangi uzak derinliklerde veya göklerde.

Gözlerinin ateşini yaktım!

Hangi kanatlara talip olmaya cesaret edebilir?

Ne el, ateşi ele geçirmeye cesaret et!

Ve hangi omuz ve hangi sanat.

Kalbinin sinirlerini bükebilir misin?

Ve kalbin çarpmaya başladığında,

Ne korkunç bir el! ve ne korkunç ayaklar!

Ne çekiç! ne zinciri,

Beynin hangi fırındaydı

Ne örs, ne korkunç kavrama,

Ölümcül terörün tokasına cesaret edin!

Yıldızlar mızraklarını yere attığında

Ve cenneti gözyaşlarıyla suladılar:

İşini görmek için gülümsedi mi?

Koyunu yaratan onları da mı yarattı!

Tyger Tyger ışıl ışıl yanıyor,

Gecenin ormanlarında:

Hangi ölümsüz el veya göz,

Korkunç simetrini çerçevelemeye cesaret et!


soe15.jpg
Plaka 15

Benim Güzel Gül Ağacım

 
  

Bana bir çiçek teklif edildi;

May gibi bir çiçek asla açmaz.

Ama güzel bir gül ağacım var dedim!

Ve tatlı çiçeğin yanından geçtim.

Sonra Güzel Gül Ağacıma gittim;

Ona gece gündüz bakmak.

Ama Rose'um kıskançlıktan yüz çevirdi:

Ve onun dikenleri benim tek zevkimdi.

Ah! Ayçiçeği

 
  

Ah Güneş çiçeği! zaman yorgunu,

Güneşin adımlarını sayanlar:

O tatlı altın iklimi arıyorum

Gezginlerin yolculuğunun yapıldığı yer.

Gençliğin arzuyla eridiği yer,

Ve solgun Bakire karla örtülmüştü:

Mezarlarından kalkın ve talip olun,

Ayçiçeğimin gitmek istediği yer.

Lilly

 
  

Mütevazı Gül bir diken ortaya koyuyor:

Tehditkar bir korna olan alçakgönüllü Koyun:

Lilly beyazı Aşktan keyif alırken,

Ne bir diken ne de bir tehdit güzelliğini lekeleyemez


soe16.jpg
Plaka 16

Aşk Bahçesi

 
  

Aşk Bahçesi'ne gittim, Aşk Bahçesi'ne

Ve hiç görmediğim şeyi gördüm:

Ortasına bir Şapel inşa edildi.

Green'de oynadığım yer.

Ve bu Şapelin kapıları kapatıldı,

Ve bunu yapmayacaksın. kapının üzerine yaz;

Bu yüzden Aşk Bahçesi'ne döndüm,

O kadar çok tatlı Bowers canını sıkıyordu ki.

Mezarlarla dolu olduğunu gördüm.

Ve çiçeklerin olması gereken mezar taşları:

Ve siyah cüppeli rahipler etrafta dolaşıyorlardı,

Ve çalılarla, sevinçlerim ve arzularımla bağlanıyorum.


soe17.jpg
Plaka 17

Küçük Serseri

 
  

Sevgili Anne, sevgili Anne, Kilise soğuk,

Ama bira evi sağlıklı, hoş ve sıcak

Ayrıca nerede kullanıldığımı da gayet iyi söyleyebilirim.

Cennette bu tür bir kullanım hiçbir zaman iyi sonuç vermeyecektir.

Ama eğer kilisede bize biraz bira verselerdi

Ve ruhlarımızı dinlendirecek hoş bir ateş;

Bütün gün boyunca şarkı söyler ve dua ederdik;

Hiçbir zaman Kilise'den uzaklaşmak istemiyorum,

O zaman Papaz vaaz verebilir, içki içebilir ve şarkı söyleyebilir.

Ve bahardaki kuşlar kadar mutlu olurduk:

Ve her zaman kilisede olan mütevazı hanımefendi Lurch

Çarpık çocukları olmazdı, oruç tutmazdı, huş ağacı da olmazdı.

Ve Tanrı bir baba gibi onu görünce seviniyor,

Çocukları da kendisi kadar keyifli ve mutlu:

Artık Şeytan ya da Fıçı ile kavga etmeyecektim

Ama onu öp ve ona hem içecek hem de kıyafet ver.


soe18.jpg
Plaka 18

Londra

 
  

Her kiralık caddede dolaşıyorum.

Charter'd Thames'in aktığı yerin yakınında

Ve karşılaştığım her yüzü işaretle

Zayıflık işaretleri, keder işaretleri.

Her insanın her çığlığında,

Her Bebek korkudan ağlar,

Her seste: her yasakta,

Duyduğum zihinle dövülmüş kelepçeler

Baca temizleyicileri nasıl ağlıyor

Her kararan Kilise dehşete düşürür,

Ve talihsiz askerler iç çekiyor

Saray duvarlarından aşağı kan akıyor

Ama gece yarısı sokaklarının çoğunda duyuyorum

Genç Fahişeler nasıl lanet okuyor

Yeni doğan bebeklerin gözyaşını patlatır

Ve evlilik cenaze arabasını belaya sokan felaketler

soe19.jpg
Plaka 19

İnsan Özeti

 
  

Merhamet artık olmayacaktı,

Eğer birini fakirleştirmeseydik:

Ve Merhamet artık olamaz,

Herkes bizim kadar mutlu olsaydı;

Ve karşılıklı korku barışı getirir;

Ta ki bencil aşklar çoğalıncaya kadar.

Sonra Zulüm bir tuzak örer,

Ve yemlerini özenle yayıyor.

Kutsal korkularla oturur,

Ve toprağı gözyaşlarıyla sular:

Sonra Alçakgönüllülük kök salıyor

Ayağının altında.

Yakında kasvetli gölge yayılır

Gizem'in başının üstünde;

Ve Catterpiller ve Fly,

Gizemle beslenin.

Ve Hilenin meyvesini verir,

Yemesi kırmızı ve tatlı;

Ve yuvasının yaptığı Kuzgun

En kalın gölgesinde.

Yerin ve denizin tanrıları,

Bu Ağacı bulmak için Doğayı aradım

Ancak arayışları boşunaydı:

İnsan Beyninde bir tane büyüyor


soe20.jpg
Plaka 20

Bebek Üzüntüsü

 
  

Annem inliyor! babam ağladı.

Tehlikeli dünyaya atladım:

Çaresiz, çıplak, yüksek sesle;

Bir bulutun içine saklanmış bir iblis gibi.

Babamın elinde mücadele ediyorum:

Kundak bantlarıma karşı mücadele ediyorum:

Bağlı ve yorgun, en iyisini düşündüm

Annemin göğsüne somurtmak.


soe21.jpg
Plaka 21

Zehir Ağacı

 
  

Arkadaşıma kızgındım;

Öfkemi anlattım, öfkem bitti

Düşmanıma kızdım:

Söylemedim, öfkem daha da arttı.

Ve onu korkularla suladım,

Gözyaşlarımla gece ve sabah:

Ve onu gülümsemelerle güneşlendirdim,

Ve yumuşak, aldatıcı hilelerle.

Ve hem gece hem de gündüz büyüdü.

Ta ki parlak bir elma doğurana kadar.

Ve düşmanım onun parladığını gördü,

Ve onun benim olduğunu biliyordu.

Ve bahçeme çaldım,

Gece direği perdelediğinde;

Sabah gördüğüme sevindim;

Düşmanım ağacın altına uzanmış.

soe22.jpg
Plaka 22

Küçük Bir Çocuk Kayboldu

 
  

Hiçbir şey başkasını kendisi gibi sevmez

Ne de bir başkasına saygı duyuyor.

Düşünmek de mümkün değil

Bilinmesi gerekenden daha büyük bir şey:

Ve baba, seni nasıl sevebilirim?

Veya kardeşlerimden herhangi biri daha mı?

Seni küçük bir kuş gibi seviyorum

Bu kapının etrafındaki kırıntıları topluyor.

Rahip yanına oturdu ve çocuğu duydu.

Titreyen bir şevkle saçlarını taradı:

Onu küçük paltosundan tutarak yönlendirdi:

Ve herkes Rahiplerin ilgisine hayran kaldı.

Ve yüksek sunağın üzerinde dururken,

Bakın burada nasıl bir şeytan var! dedi o:

Yargıç için gerekçe ortaya koyan kişi

En kutsal Gizemimizden.

Ağlayan çocuğun sesi duyulmuyordu.

Ağlayan anne-baba boşuna ağladı:

Onu küçük gömleğine kadar soydular.

Ve onu demir bir zincire bağladı.

Ve onu kutsal bir yerde yaktım,

Daha önce birçok kişinin yakıldığı yer:

Ağlayan anne-baba boşuna ağladı.

Albion kıyısında böyle şeyler yapılır mı?


soe23.jpg
Plaka 23

Küçük Kız Kayboldu

 
  

Geleceğin Çağının Çocukları,

Bu öfkeli sayfayı okuyorum:

Şunu bil ki, bir zamanlar,

Aşk! tatlı aşk! suç sanılıyordu

Altın Çağında,

Kış soğuklarından arınmış:

Gençlik ve kızlık parlak,

Kutsal ışığa,

Güneşli ışınlarda çıplak zevk

Bir zamanlar genç bir çift

En yumuşak özenle doldurulmuş:

Aydınlık bahçede buluştum,

Kutsal ışığın olduğu yerde,

Gecenin perdelerini yeni kaldırmıştım

Orada yükselen günde,

Çimlerin üzerinde oynuyorlar:

Ebeveynler uzaktaydı:

Yabancılar onun korkusunun yanına yaklaşamadı.

Ve kızlık çok geçmeden unuttu

Tatlı öpücüklerden yoruldum

Buluşmayı kabul ediyorlar

Sessiz uyku ne zaman

Dalgalar göklerin derinliklerinde;

Ve yorgun yorgun gezginler ağlıyor.

Babası beyaza

Bakire parlak geldi: Ama sevgi dolu bakışı,

Kutsal kitap gibi,

Bütün hassas uzuvları korkuyla sarsıldı.

Ona! solgun ve zayıf!

Babanla konuş:

Ey titreyen korku!

Ah o kasvetli bakım!

Ağarmış saçlarımın çiçeklerini sallıyor


soe24.jpg
Plaka 24

Tirza'ya

 
  

Whate'er Ölümlü Doğumdan Doğdu,

Toprakla birlikte tüketilmeli

Nesilden özgür doğmak için;

O halde benim seninle ne işim var!

Cinsiyetler Utanç ve Gurur'dan doğdu

Sabah havaya uçtu: akşam öldü

Ama Merhamet Ölümü Uykuya dönüştürdü;

Cinsiyetler işe koyuldu ve ağladı.

Sen benim ölümlü parçamın annesisin.

Zulümle kalbimi şekillendirdi.

Ve sahte, kendini kandıran gözyaşlarıyla,

Burun Deliklerimi, Gözlerimi ve Kulaklarımı bağladım.

Dilimi anlamsız çamura kapattın

Ve ben Ölümlü Hayat'a ihanet ediyorum:

İsa'nın ölümü beni özgür kıldı,

O halde benim seninle ne işim var!

[yana doğru yazılmıştır:] Ruhsal Bir Beden Yükseltilmiştir


soe25.jpg
Plaka 25

Okul Çocuğu

 
  

Bir yaz sabahı kalkmayı seviyorum

Kuşlar her ağaçta şarkı söylediğinde;

Uzaktaki avcı borusunu çalıyor,

Ve gök tarla kuşu benimle şarkı söylüyor.

Ö! ne tatlı bir şirket.

Ama bir yaz sabahı okula gitmek.

Ö! tüm neşeyi uzaklaştırır;

Zalim bir bakışın altında, eskimiş,

Küçükler günü geçiriyor

İç çekerek ve dehşet içinde.

Ah! sonra bazen sarkık oturuyorum,

Ve kaygılı saatler geçiriyorum.

Kitabımda da zevk alamıyorum,

Ne de öğrenim çardağında otur,

Kasvetli duştan dolayı yıprandım.

Sevinç için doğan kuş nasıl olur da,

Bir kafese oturun ve şarkı söyleyin.

Korkular canını sıktığında bir çocuk nasıl olabilir?

Ama narin kanadını sarkıt,

Ve gençlik baharını unut

Ö! baba ve anne, eğer tomurcuklar koparılmışsa,

Ve çiçekler uçup gitti,

Ve eğer körpe bitkiler soyulursa

Bahar gününde onların sevinçlerinden,

Üzüntü ve endişeyle, dehşetle,

Yaz neşeyle nasıl doğacak?

Veya yaz meyveleri ortaya çıkar.

Ya da acıların yok ettiğini nasıl toplayacağız?

Ya da yumuşak yılı kutsayın,

Kışın patlamaları ortaya çıktığında.


soe26.jpg
Plaka 26

Kadim Ozanın Sesi


  

Zevk gençliği buraya gelin:

Ve açılış sabahını görün,

Yeni doğmuş gerçeğin görüntüsü.

Şüphe kaçtı ve mantık bulutları

Karanlık tartışmalar ve ustalıkla alay etme.

Delilik sonsuz bir labirenttir,

Karışık kökler onun yolunu şaşırtır,

Oraya kaç kişi düştü!

Bütün gece ölülerin kemikleri üzerinde takılıp kalırlar;

Ve önemsemekten başka bir şey bilmediklerini hissediyorum;

Ve yönlendirilmeleri gerekirken başkalarına da liderlik etmek istersiniz.


Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to