Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

45 Yaşında Otizm Teşhisi Kondu.

 


Yazar: Laura James bir gazeteci, iletişim ajansı sahibi ve Odd Girl Out (Bluebird, 2017) kitabının yazarıdır.

Bazen insanlar garip davranırlar ve diğerlerinden farklılıklarının nedenini anlayamazlar. Gazeteci Laura James, 45 yaşında otizmli olduğunu öğrendi. Ve ona yıllarca işkence eden birçok soruya cevap buldu.

İki yıl önceki o sıcak temmuz gününde psikiyatristten ayrıldım. Kaldırımda durdum ve sonra ne yapacağımı bilmiyordum. Hayatımdan bölümleri kafamda tekrar ettim ve birçok şey için açıklamalar buldum. 45 yaşındaydım ve otizm teşhisi yeni konmuştu.

Randevuya yalnız gittim. Eşinizi veya kız arkadaşınızı destek için yanınızda getirebileceğiniz hiç aklıma gelmedi. Ne kadar süre öyle durdum bilmiyorum, sokağın ortasında, tek başıma. Çalışma haftasının sonunu kutlamak için insan grupları bara girerken boş boş izledim. O gün hayatımın bulmacası bir araya geldi.

Bu teşhis beni şok etti, ama aynı zamanda rahatlama getirdi. Hatırlayabildiğim sürece, yaşıtlarımdan neden farklı davrandığımı anlamaya çalıştım. Farklıydım ama onlar gibi olmaya çalıştım, başaramadım.

Duyguları tanımakta kötüyüm ama o gün yaşadıklarım daha önce başıma gelenlere benzemiyordu. Duygularım siyah beyaz değil, hep renkli. İyiyi pembede, kötüyü yeşilde görüyorum. Ama o zaman hissettiğim şey gökkuşağı gibi çok renkliydi. Parlak, saf renklerdi; çamaşır makinesi rengarenk giysiler döndürdüğünde gördüğümüz çamurlu kahveler veya bozuk renkler değil.

Birkaç ay içinde vücudun ve beynin neden çoğu insanın yaptığı gibi çalışmadığını öğrendim.

O yıl keşif yılıydı. Birkaç ay önce bana genetik bir hastalık teşhisi kondu - Ehlers-Danlos sendromu. Bu, bir kişinin sindirim sorunları yaşadığı, cildinin kolayca yaralandığı ve uzuvlarının yerinden çıkmaya eğilimli olduğu bağ dokusundaki bir kusurdur. Bu tatsız, ancak normal yaşamla oldukça uyumlu. 40 yıldan fazla bir süredir neden herkes gibi olmadığıma dair bir açıklama bekliyorum. Ve birkaç ay içinde vücudumun ve beynimin neden çoğu insanın yaptığı gibi çalışmadığını öğrendim.

Arabaya doğru yürürken güneş sırtıma vuruyordu. Arada bir durdum, düşünceler ve duygularla baş etmeye çalıştım. Altıncı His'teki Bruce Willis'in karakterinin, aslında çoktan öldüğünü anlayana kadar geçmişten sahneleri nasıl hatırladığını hatırladım. Ayrıca çocukluğumdan, ergenliğimden ve yetişkinliğimden, evli, dört çocuklu ve yetişkinliğimden bölümleri tekrar oynadım ve otizmin anlayamadığım birçok şeyi açıkladığını fark ettim.

Aklıma bir sürü şey geldi. Burada oyun alanında tek başıma duruyorum ve yüksek sesle gülüyorum ve diğer çocuklar bana şaşkınlıkla bakıyorlar.

İşte sınavda ağlıyorum ve forma adımı bile yazamıyorum. Bu yüzden barların önünden geçiyorum ve insanların birlikte nasıl eğlendiğini görüyorum ve arkadaşlarla bir yere gitmenin ne demek olduğunu hayal bile edemiyorum.

Burada iştahla fast food yiyenlerin arasında oturuyorum ama hamburger yiyemiyorum çünkü çöreğin mayoneze bulanmış olduğunu hayal ediyorum.

Teşhis benim için bir destek oldu. Artık kalıba sığdırmaya çalışmama gerek yok, kuralın istisnası benim

İşte ofiste oturuyorum ve parlak ışık beni o kadar rahatsız ediyor ki telefonun çaldığını bile duyamıyorum. Ama burada pijamayla evdeyim, saatin akşam 7 olduğunu anlıyorum ve kahvaltı bile yapmadım çünkü sabahtan beri internette gerekli bilgileri arıyorum. Şimdi tuhaflıklarım için bir açıklama yapabilirdim. Otizm teşhisi benim için bir bahane ve destek oldu. Hayatım boyunca herkes gibi olmak için elimden geleni yaptım. Artık çabalarımın boşuna olduğunu anladım.

Otistik olduğum için asla nörotipik olmayacağım. Ve artık kalıba uymaya çalışmama gerek yok çünkü kuralın istisnası benim. Psikiyatrın ofisinden çıkıp yeni bir gerçekliğe doğru yürüdüm. Yeni dünyada renkler daha parlak ve sesler daha net. Ve sonunda hayatım boyunca aradığım cevabı buldum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to