Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

Paranormal İle Karşılaşmalar

 


Ölülerle iletişim kurmak, bedeni terk etmek, düşünceleri okumak, basiret ... Görgü tanıklarının deli olarak damgalanma korkusu nedeniyle bu tür olaylar hakkında konuşması zordur. Uzmanlarımız, paranormal olayların tanıklarını yargılamadan dinlemeyi önerir.

"On altı yıl önce oldu. Kaydım, düştüm ve başımın arkasını sert bir şekilde çarptım - ve aniden kendimi vücudun dışında buldum. Yukarıda bir yerden, kendimi yerde yatarken ve etrafımda telaşa kapılan insanları gördüm. Sonra önümde karanlık bir tünel belirdi. Üzerinde, ileride görünen ılık, kutsanmış ışığa uçtum ... Ve beklenmedik bir şekilde bedenime geri döndüm.

Bir ilaç firmasının çalışanı olan otuz beş yaşındaki Mikhail, birkaç yıldır ilk kez klinik bir ölüm durumunda yaşadıklarını anlatıyor.

"Doktorla bu konuyu konuşmaya çalıştım, bu da beni kendime getirdi. Bunların beynimin oksijen açlığı yaşaması nedeniyle ortaya çıkan sanrılı vizyonlar olduğunu söyledi. Ama bana nasıl suni teneffüs yaptığını neden yandan gördüğümü açıklamadı! Doktor dinlemek bile istemedi, sadece sakinleştirici verdi.”

Mikhail artık bunun hakkında konuşmamaya ve bir kereden fazla başına gelen “bedenden ani çıkışları” gizli tutmaya karar verdi.

“İlk başta korktum” diyor. - Buna dikkat etmemeye çalıştım ve derslerime daldım. Ama bu "saldırılar" yılda bir kez tekrarlanıyordu ve bir psikiyatriste gittim.

Ona böyle anlarda ağaç gibi yakındaki bir şeye geçiyormuş gibi göründüğümü ve ne hissettiğini hissedebildiğimi söyledim. Muhtemelen boşuna! Doktor ilaç kullanıp kullanmadığımı sordu. Sonunda, benim için sakinleştiriciler yazdı ve semptomlarımın bilinçsiz bir her şeye kadir rüyayı gösterdiğini ve bölünmüş bir kişiliğin başlangıcını gösterebileceğini ekledi. Kendimi bir akıl hastanesinde hayal ederek ofisinden dehşet içinde çıktım.”

Başarılı bir profesyonel kariyer, Mikhail'e zihinsel sağlığı konusunda güvence verdi, ancak yine de "saldırıların" geri döneceğinden korkuyor.

HER ŞEY ANLAŞILMAZ KORKUTUYOR

Böyle bir deneyim her zaman acı verici, korkutucu olarak algılanır, çünkü olağan dünya görüşü bir kişiye şunu söyler: “Bu olamaz!” Psikolog Alexander Demin, “Bilişsel uyumsuzluk (“bilişsel uyumsuzluk”), yeni bilgilerin yerleşik fikirlerle ve önceki deneyimlerle çeliştiği bir durum ortaya çıkar” diyor. - Neye inanmalı - imkansız olduklarını iddia eden kendi duygularınız veya biliminiz?

Seçim o kadar zor olabilir ki, bir kişi yaşam yönelimini kaybedebilir. Bu gerilimi azaltmak için başına gelenlere mantıklı bir açıklama aramaya başlar. Ve argüman bulamadığı için, genellikle yaşadıklarını “değersizleştirir”, kendisini ve başkalarını bunun bir hata, bir tesadüf olduğuna ikna eder.”

Paranormal deneyimler düşündüğümüzden daha yaygındır. Ancak bunu deneyimleyenler nadiren bunun hakkında konuşurlar, yalnızca onu deneyimleyenlerin onları anlayabileceğine güvenirler. Alexander Demin, “Ancak, bu olağandışı deneyimin yaşamın bir parçası olması, psişenin yapısına entegre olması için bir kişinin bunun hakkında konuşması gerekiyor” diye açıklıyor. "Ve bunun için dinleyen, işitebilen birine ihtiyacın var."

Ancak hikaye ne kadar sıra dışı olursa, anlayışlı bir muhatap bulma olasılığı o kadar az olur.

Paranormal Araştırma Enstitüsü'nün (INREES, Fransa) kurucusu Stephan Allix, "Bu tür fenomenlere inananlar ve şüpheciler arasındaki anlaşmazlıklar sonuçsuz" diyor. - Bazıları delillerini getirir, bazıları ise klasik teorilerin yardımıyla onları çürütür. Amacımız, araştırmacıların, psikologların ve tıp profesyonellerinin çabalarını birleştirerek, böyle bir deneyim yaşayanlara asıl olanın: insanlığı hatırlayarak dinlenecekleri bir ortam sağlamaktır.”

Tabii ki, bu tür algı fenomenleri çok gerçek zihinsel bozukluklardan da kaynaklanabilir.

INREES Enstitüsü'nde takıntı ve sahip olma vakalarını inceleyen psikoterapist Isabelle de Coshko, “Bu nedenle, her şeyden önce kişiyi dikkatlice ve önyargısız dinlemek gerekir” diye açıklıyor. "Vücut dışı" olası bir hastalığın habercisi gibi görünse de, ölen kişiyle "iletişim" kolayca psikoz ile karıştırılabilir ve takıntı paranoya veya çoklu kişilik bozukluğu ile karıştırılabilir.

TARAFSIZ GÖRÜŞ

Sadece bir kişiyi dikkatlice dinleyerek ve deneyimlerini nasıl paylaştığını izleyerek çok aceleci teşhislerden kaçınılabilir. Anlatıcı bu tür deneyimlerde doğal olan duygular gösteriyor mu?

 Her ne pahasına olursa olsun dinleyiciyi haklı olduğuna ikna etmeye çalışıyor mu?

 Günlük yaşamda dengeli mi?

 Yargılamadan ve açıkça dinlersek, yaygın önyargıları terk edersek, o zaman paranormal fenomenin görgü tanığı, yeterliliğinin ölçüsünü değerlendirebilecektir.

Dünya çapında en çok satan Life After Life'ın yazarı Raymond Moody, "Kural olarak, bu bir hastalık değil, acı verici bir deneyimdir, çünkü kişilik yapısını bozmaz" dedi. ölüme yakın deneyimlerden kurtuldu.

“Tanıştığım kişiler,” diye yazıyor, “psikoz kurbanı değiller. Topluma katılan normal, istikrarlı insanlardır. Toplumda sorumsuzluğu dışlayan bir işleri ve konumları vardır. Akrabaları, arkadaşları var ve onlara bir rüyada ve gerçekte ne olduğunu açıkça ayırt edebiliyorlar. Bu arada tüm bu insanlar yaşadıklarının bir rüya olmadığını, gerçekten başlarına geldiğini iddia ederler.

Bu sözler 28 yaşındaki Anastasia'nın hikayesiyle doğrulanıyor: “Çocukluğumdan beri vizyonlarım var. İlk başta çok korktum ve bunu sevdiklerime anlatmaya çalıştım. Ama onlar döndüler ve konuşmayı başka bir şeye çevirdiler. Bunun hakkında konuşmaya değmeyeceğini anladım. ”

Daha sonra Anastasia, başka birinin fiziksel acısını uzaktan algılama yeteneğini kendi içinde keşfetti. “Fakat tıp fakültesinden mezun olduktan sonra kendime güveniyorum ve şifanın ne gibi bir armağan olabileceğini keşfetmeye başlıyorum” diye özetliyor. Bu yolda kendisi ile aynı şeyleri yaşamış kişilerle ve buna açıklama arayan bilim insanlarıyla yapılan görüşmelerle desteklenmektedir.

"OĞLUMUN YAŞADIĞINI BİLİYORUM"

Andrey, 42 yaşında

Andrei'nin oğlu on altı yaşında bir trafik kazasında öldü. Bundan sonra babanın mantıklı açıklamalar bulamadığı olaylar olmaya başladı. Bütün akrabalar onu anlayamadı.

“Nikita'nın ölümünden üç gün sonra, gecenin bir yarısı aniden uyandım - yatağın üzerinde bir şey parladı. Her zaman mantıklı düşünmeye çalıştım ve Tanrı hakkında, diğer dünya hakkında, ölülerle buluşma hakkında düşünmeye hiç meyilli değildim... Oğlum öldü, diye düşündüm, nokta. O gece, ışığı gördüğümde, perdelerin çekilip çekilmediğini, pencerenin kapalı olup olmadığını kontrol ettim ... Üzüntüden endişe edemeyecek veya düşünemeyecek kadar yorgundum - ve tekrar uykuya daldım.

Üç ay sonra olanlar inançlarımı ciddi şekilde sarstı. Bir akşam karım ve ben Nikita'nın odasındaydık ve aniden biri kafamın arkasına iki kez tokat attı. "Biri bana vurdu!" arkama baktım. "Belki Nikita'dır," diye fısıldadı Alena. Artık bunun hakkında konuşmadık.

Alena, nadiren kiliseye gitmesine rağmen bir inanandır. Daha sonra ölümden sonraki yaşam hakkında çok şey okudu. Bu fikri neredeyse bilinçsizce kabul etmeye başladım: kederimi hafifletti ve en önemlisi bir şeyi açıkladı. Kafanın arkasındaki ani tokat, Nikita'nın doğrudan tavırlarıyla tam bir uyum içindeydi.

Yakında Alena, basirete gitmeyi teklif etti. Meraktan kabul ettim ve düşündüm: Ya bu toplantı beni rahatlatacaksa?

 Seansın en başında, kahin başı öne fırladı, birinin kafasının arkasına iki kez tokat attığını söyledi. Ona göre, Nikita bu nedenle hemen öldüğünü duyurmak istedi. Bizim için büyük bir rahatlama oldu: Bize cesedi gösterilmedi ve en kötüsünü hayal ettik.

Kahin bizimle ilk kez tanıştı, ancak oğlunun fotoğrafına bakarak hemen karakterini, alışkanlıklarını ve bizimle olan ilişkisini ayrıntılı olarak anlattı. "Belki de sadece bir fizyognomistin yeteneğidir?”  Düşündüm. Ama sonra dairemizi doğru bir şekilde tanımladı ve ölümünden önce Nikita'nın kız arkadaşı için bir hediye aldığını ve şimdi bizden iletmemizi istediğini söyledi.

Bu beni şaşırttı ve güven verdi. teselli mi?

 Numara. Bence bir çocuğun ölümünden sonra eskisi gibi olmak artık mümkün değil. Ama ölüm fikrim çok değişti. Üstelik garip olaylar devam etti: ya adım sesleri duyuldu, sonra kapı çarptı, sonra bir şeyler kayboldu ya da göründü. İlk bakışta, bu bir tesadüf. Ancak birlikte ele alındığında özel bir anlam kazandılar.

Örneğin, cep telefonumda anlaşılmaz SMS buldum. Onlar nereli?

 Ancak sağlayıcıya yapılan aramalar bile yardımcı olmadı - geldikleri numara izlenemedi. Ve bana mesajları gönderenin oğlum olduğuna ikna oldum. O zaman güvendiğimiz arkadaşlarımızın kendimizi küçümseyici bir cevapla sınırlaması üzücü: "Keşke bu senin için daha kolay olsaydı." Bir kahin ziyaret ettiğimizi öğrendiklerinde bizi vazgeçirmeye başladılar: "Bir tarikata çekilebilirsin."

Acı çekmeme rağmen aklımı kaybetmedim. Bunu yaşamış insanlarla konuştuğumda anladım. Şimdi, dört yıl sonra, eskisi kadar mantıklı yaşıyorum. Ama hayatım değişti. Küçük zorluklar artık beni rahatsız etmiyor ve övgü ve tanınma peşinde değilim. Şimdi daha fazla hoşgörü ve daha az bencillik var. İnançlı olmadım ama kendi yolumda kendimi manevi hayata açtım. Ve oğlumun hayatta olduğunu biliyorum çünkü hissettim.”

**

Dejavu Nereden Geliyor?

Ben zaten bu mekanda bulundum, bu durumu yaşadım, bu manzarayı gördüm. Birçoğu, gerçekliğin ikiye katlanıp kaybolduğu gibi göründüğü anlara aşinadır. Duygular, hafıza, bilinçaltı oyunu - bu belirsiz hisler nasıl açıklanır?

Çoğu zaman, tanıdık olmayan - deja vu - kısacık bir tanıma hissi, günlük durumlarda ortaya çıkar. Arkadaşlarla bir kafede oturuyorsunuz ve birdenbire daha önce burada bulunmuş olduğunuz hissine kapılıyorsunuz: aynı insanlarla, aynı iç mekanda... Bu sahneyi en küçük ayrıntıda tanıyorsunuz ve öyle görünüyor ki, siz bile yapabilirsiniz. birkaç dakika ilerideki olayları tahmin edin.

Deja vu, hem ilk kez geldiğimiz yabancı bir ülkede hem de yabancılarla bir toplantı sırasında olur - ortak bir geçmişimiz yok, ancak bu kişinin, yerin, olayın zaten hayatımızda olduğunu açıkça hissediyoruz ( ne zaman, hangi koşullar altında olduğunu hatırlamayı başaramasak da). Sürpriz, merak, kaygı bu muhteşem duyguya karışır. Bir mucize beklentisi vardır, zamanı aldatarak geleceği görmeyi veya geçmişi yeniden yaşamayı sağlayan bir durugörü yanılsaması vardır. Ve birkaç saniye sonra her şey kaybolur: geçmiş yeniden bilinir, şimdiki zaman yeni olur ve gelecek her zamanki gibi bilinmez.

BÜYÜLÜ ÇEKİCİLİK

Çoğumuzun hayatında en az bir kez deneyimlemiş olduğu geçici deja vu hissini unutmak zordur. Zaman ve mekan algısı, hafızamızın, bilincimizin ve bilinçdışımızın özellikleri hakkında çok fazla soru soruyor. Ve fenomenin adı (Fransızca déjà-vu'dan - “zaten görüldü”) sadece 19. yüzyılda ortaya çıkmasına rağmen, eski zamanlardan beri insanlığın ilgisini çekmiştir.

Filozoflar - Platoncular ve Pisagorcular - onu "geçmiş bir yaşamın hatırası" olarak gördüler, Stoacılar onda "aynı şeyin sonsuz bir tekrarı" gördüler. Aristoteles, nedeninin insan ruhunun bir bozukluğu olduğunu öne sürerek bu fenomen için rasyonel bir açıklama bulmaya çalıştı. Ancak deja vu, büyülü cazibesini korumaya devam etti.

New Scientist dergisine göre, erkeklerin ve kadınların yaklaşık %90'ı deja vu'nun etkisine aşina olduklarını iddia ediyor ve bazıları bu duygunun kendilerini düzenli olarak, daha sık yorgun, sinirli veya stresli olduklarında ziyaret ettiğini söylüyor. Çocuklar ilk kez sekiz veya dokuz yaşında deja vu yaşarlar: bu deneyimin ortaya çıkması için belirli bir bilinç gelişimi seviyesi gereklidir. Duyusal algı ihlali (şizofreni, epilepsi) ile ilişkili hastalıklara genetik yatkınlığı olanlar deja vu'ya daha yatkındır.

Sanatçılar, yazarlar ve şairler bu gizemli deneyime kayıtsız kalmadılar. “Övünme, zaman, üzerimde güç. Yeniden diktiğiniz bu piramitler yenilikle parlamıyor, ”diye haykırdı Shakespeare, modern yaşamı sadece “antik çağın yeniden ortaya çıkması” olarak değerlendirdi (Sonnet No. 123 S. Marshak tarafından çevrildi).

19. yüzyılda, Dickens, Chateau Briand, Baudelaire ve ardından Proust'un edebi eserlerinde deja vu'dan bir kereden fazla bahsedilir; buna göre bu "parıldayan ve ayırt edilemez vizyon" şöyle görünür: "Eğer beni havada yakalarsan. Gücünü topla ve sana sunduğum mutluluk bilmecesini çözmeye çalış. Gizem duygusu, deja vu anında “ebedi” sorularımızın olması gerçeğinden kaynaklanmaktadır. Belki de genel olarak, şu an için aldığımız şey, bir zamanlar, farklı bir biçimde, farklı bir yaşamda - farklı ve aynı zamanda bizimkinde gördüğümüz bir şeydir?

YASAK HATIRALAR

Psikanalizin kurucusu Sigmund Freud, bu “mutluluk gizemini” çözmeye (ve çürütmeye) çalıştı: Deja vu hissinin, çok güçlü bir duygusal travmatik deneyimin veya arzunun bastırılmış (unutulmuş) bir hatırasının izi olduğunu söyledi. süperegomuz için kabul edilemez.

Deja vu, gizli fantezilerimizin bir hatırlatıcısıdır, arzuladığımız bir şeyle temas halinde olduğumuzun bir işaretidir.

Gündelik Hayatın Psikopatolojisi kitabında, köye ilk kez okul arkadaşlarını ziyarete gelen bir kızdan bahsediyor. Freud, “Ziyarete giderken bu kızların ciddi şekilde hasta bir erkek kardeşi olduğunu biliyordu” diye yazıyor. "Bahçeye ve sonra eve girdiğinde, daha önce burada bulunmuş gibi hissetti - yeri tanıdı." O anda, öz kardeşinin yakın zamanda ciddi bir hastalıktan zar zor iyileştiğini ve ailedeki tek çocuk olarak kalabileceğini fark ederek tarif edilemez bir sevinç yaşadığını tamamen unuttu.

Benzer bir durum arkadaş evinde bir an için bu bastırılmış deneyimi "canlandırdı". Ancak, bunu hatırlamak yerine, diye yazar Freud, "'hatırlamayı' bahçeye ve eve aktardı ve ona her şeyi görmüş gibi geldi." Freud, "Déjà vu ile ilgili kendi deneyimlerimi, durumumu iyileştirmek için bilinçsiz bir arzunun dirilişiyle, benzer şekilde açıklayabilirim" diye ekliyor.

Başka bir deyişle, deja vu, gizli fantezilerimizin bir hatırlatıcısıdır, arzu edilen ve aynı zamanda yasak olan bir şeyle temas halinde olduğumuzun bir işaretidir. Freud'un ilk çalışmalarında deja vu'yu anne rahmine ilişkin hatıralarla ilişkilendirmesine şaşmamalı - herkesin güvenle söyleyebileceği tek yer: "Ben zaten oradaydım!" Belki de bu tam olarak deja vu'nun heyecan verici cazibesinin nedenidir?

Freud'un öğrencisi Macar psikanalist Sandor Ferenczi, rüyalarımız hakkında da konuşabileceğimize inanıyordu: Şu anda olan bir şey çağrışımsal olarak bize bu unutulmuş hikayeleri hatırlatıyor. Analitik psikoterapinin yaratıcısı Carl Gustav Jung da bu fenomeni görmezden gelmedi.

Kenya'da seyahat ederken yaşadığı hissi şöyle hatırlıyor: “Bir kayanın çıkıntısında mızrağa yaslanmış bir adam figürü gördüm. Tamamen yabancı bir dünyadan gelen bu resim beni büyüledi: Bir deja vu durumu yaşadım. Bir kez buradayken, bu hayatı iyi biliyordum! Bir anda, tamamen unutulmuş gençliğime geri dönmüş gibiydim: evet, bu adam son iki bin yıldır burada beni bekliyor. Bu deneyimi kolektif bilinçaltının etkisi olarak açıkladı - onun görüşüne göre her birimizin sahip olduğu bir tür atasal hafıza.

RÜYA GİBİ BİR AN

Deja vu, uyanır uyanmaz kayıp giden ve geriye sadece belirsiz anılar bırakan bir rüya gibidir. Gabriel Garcia Marquez'in Mavi Köpeğin Gözleri'ndeki gibi.

"Bana dikkatle baktı, ama bu kızı daha önce nerede gördüğümü hala anlayamadım. Nemli, endişeli görünümü gaz lambasının düzensiz ışığında parlıyordu ve her gece bu odayı ve lambayı rüyamda gördüğümü ve her gece burada endişeli gözleri olan bir kızla karşılaştığımı hatırladım. Evet, evet, her zaman gördüğüm o, sarsılmaz rüyalar çizgisini, gerçeklik çizgisini ve uykuyu aşıyor. Sigara buldum ve bir sigara yaktım, sandalyeme yaslandım ve arka ayakları üzerinde dengeledim - ekşi ekşi duman kıvrıldı. Sessizdik. Sandalyemde sallandım, ince beyaz parmaklarını lambanın cam kapağında ısıttı. Göz kapaklarında gölgeler titredi. Bana bir şey söylemem gerekiyormuş gibi geldi ve rastgele "Mavi bir köpeğin gözleri" dedim ve üzgün bir şekilde cevap verdi: "Evet. Şimdi bunu asla unutmayacağız."

BEYİN ARIZASI

Unutulmuş bir hatıra, yasaklanmış bir arzu veya sembolik bir temsil - bu açıklamalarla, deja vu'nun artık önseziyle veya geçmiş bir hayata dair içgörüyle hiçbir ilgisi yoktur. 21. yüzyılın bilimi bu yanılsamaları çürütmeye devam ediyor. Bizi Aristoteles'in déjà vu'nun bir beyin işlev bozukluğundan başka bir şey olmadığı önerisine geri getirdi.

Atakları genellikle deja vu ataklarından önce gelen epilepsi çalışması, nörofizyologların bu tür duyumların nedenini belirlemesine izin verdi: bu, beynin çeşitli bölümlerinin çalışmasında kısa süreli bir işlev bozukluğudur. Leeds Üniversitesi'nden (Birleşik Krallık) psikolog Chris Moulin, "Sonuç olarak, yeni bilgiler ve anılar arasında ayrışmalar (çağrışımsal bağlantıların yok edilmesi) meydana gelir" diyor. "Ve tanıdık olmayan bir nesneyi veya durumu anında tanırız."

Bu fenomen için başka bir açıklama: déjà vu, yorgunluk, stres veya sarhoşluğun neden olduğu beynin sinir sistemindeki bir arıza nedeniyle oluşur. Kafası karışmış, beynimiz uzun süredir tanıdık olanlar için yeni izlenimler alıyor. Yani déjà vu kesinlikle yanlış bir izlenimdir, belki de anlam yüklüdür (bilinçdışından gelen her şey gibi) ve bilim adamları henüz onu sonuna kadar deşifre etmiş değiller.

Ancak dejavu'da doğaüstü hiçbir şey olmadığını bilseniz bile, bu anları hissetmenin zevkinden kendinizi mahrum etmemelisiniz. Ne de olsa, kısa bir an için bize zamanın geri alınabileceği ya da tersine en az bir saniyenin binde biri kadar ileride olabileceği yanılsamasını veriyorlar. Zamanı aldattığımızı hissettiğimizde tüm duyular keskinleşir. Sonra tekrar normal hayata dönüyoruz. Ancak bu anlar her zaman yakalamanız gereken şeydir: homeopatik bir dozda biraz sihir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to