Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

Kızımı Affedemiyorum: İlişkimi Mahvetti

 


Annesinin boşanmasını kasıtlı olarak zorlaştırdıysa ve yeni bir partnerle ilişkisini mahvettiyse, genç bir kızla nasıl iletişim kurulur?

 Çocuğun bu davranışı ne anlama geliyor ve bu durumda nasıl davranmalı?

Çok uzun zaman önce kocamdan ayrıldım. Yirmi yıllık evlilikten iki genç çocuk kaldı: kızı benimle, oğluyla - babasıyla birlikte yaşamaya karar verdi. Ayrılmamız oldukça barışçıl bir şekilde gerçekleşti, ancak daha önce kocamla olan ilişki, zorlayıcı doğası nedeniyle çatışıyordu.

Evliliğimiz sarpa sardığında internetten çok hoş bir adamla tanıştım. Sadece boşanmaya karar verdiğimde tanıştık. Bir ilişkiye başladık ama ikimiz de bunu bir sır olarak saklamaya çalıştık.

Kızım, babası gibi, her şeyi kontrol etmeye çalışıyor, bu yüzden birlikte hayatımızın başlangıcı çok fırtınalıydı: benden iddialarda bulundu ve genellikle son derece tatsız davrandı. Sonra telefonuma girmeyi başardı. Yazışmaları okudu ve ilişkimi öğrendi. Kocama her şeyi anlatmamı istedi.

Onun için tatsız olacağını ve sadece boşanmamızı zorlaştıracağını anlayarak reddettim. Ama bir hafta sonra onun çığlıklarına, öfke nöbetlerine, iniltilerine artık “aldatılmış” babasının gözlerinin içine bakamadığı için dayanamayarak vazgeçtim. Doğal olarak yaralandı ve sinirlendi ve o zamandan beri benimle neredeyse hiç iletişim kurmadı. Çocuklarla ilgili konuları ayrıntılı olarak konuşmadık ve bana oğlunun nasıl olduğunu söylemiyor.

İtirafımdan pişmanım - aslında kızımın şantajına yenik düştüm. Öte yandan, yine de babasına söyleyecekti. Bu arada, erkek kardeşine de gevezelik etti; Neyse ki, haberi sakince aldı. Olanları öğrendikten sonra eşim dehşete kapıldı: böyle bir tutkuya hiç ihtiyacı yoktu ve benden ayrılmak için acele etti.

Bütün bunlardan sonra kızımla yan yana yaşamak benim için çok zor: Ona güvenmiyorum, gözetlemeyi ve şantajı affedemiyorum. Kocamdan barışçıl bir şekilde boşanamadığım ve eşimin beni terk ettiği gerçeğinin suçlusu o. Öte yandan, o hala bir çocuk - benim çocuğum. Ben de boşanmaya karar verdiğimde hayatını mahvettim ve duygularını kızdırmak ve yanına taşınmak istemediği babasının yanına göndermek istemiyorum. Ne yapacağım hakkında hiçbir fikrim yok. Dünyanın en kötü annesi olduğumu düşünüyorum.

“ONUN DAVRANIŞI MESAJDIR. ŞİFRELEMEK ÖNEMLİ"

Annaliza Barbieri, gazeteci: Barbieri Analizi

İlk başta, mektubunuzu okuduğumda kızınızın davranışı bana şok edici geldi. Ama sonra düşündüm: Son birkaç yılda hayatı nasıldı, her şey düşünüldüğünde?

 Ebeveynler arasındaki çatışma ilişkileri, aile dağılması, erkek kardeşin babasına gitmesi, annenin gizli ilişkisi, kızın tahmin ettiği şey?

 Ama o hala bir çocuk.

Elbette insan yaptıklarından sorumlu olmalıdır ama bu sorumluluk büyüdükçe oluşur. Kızınızın tam olarak ne yaptığını bir an için unutmaya çalışın ve korkunç davranışlarıyla size ne söylemek istediğini düşünün. Sonuçta, davranışı size bir mesajdır ve doğru bir şekilde deşifre etmek önemlidir.

Kızınızla ilişkilerinizi geliştirmek istediğinizi yazıyorsunuz ve bu ancak memnuniyetle karşılanabilir. Ancak arkadaşlarınıza mümkün olan her şekilde adını andığınız mesajlar göndermeyi bırakın (mektubunuzun bu bölümünü yayından çıkardık). Yardımcı olmayacak. Ve elbette, kimsenin özel hayatınıza girmesine izin vermeme hakkınız var ve bunun üzerinde kontrol sağlamanızı öneririm: telefondaki şifreyi değiştirin ve bir daha göze çarpan bir yerde bırakmayın.

"GÜVENLİ HİSSETMEDİĞİ İÇİN SPOR YAPIYOR"

Naomi Stadlen, psikoterapist

Kızınız sizinle yeniden bağlantı kurma ümidini henüz kaybetmedi, öfkesi içine çekilmediğini gösteriyor. Bu kriz, ikinize de birbirinizle nasıl konuşacağınızı öğrenmeniz için bir fark yaratma şansı veriyor. Kızınız çaresiz. En kötüsüne bakar ve bu nedenle sizi gözetler. Her şeyin ne kadar kötü olduğunu anlamak ister, kendini güvende hissetmediği için gözetim ayarlar. Bilinmeyen güvensizlik hissini arttırır.

Kızınızı dinlemeye başlamanız son derece önemlidir: davranışına bakılırsa, duyulduğunu hissetmiyor. Onunla yalnız başına veya bir arabulucunun huzurunda oturun ve ona göre ilişkinizde neyin doğru olmadığını size söylemesini isteyin. Bahane üretmemeye veya kendinizi savunmamaya çalışın. Çığlık atması, sakinleşmesi ve gerçek endişelerini size ifade etmesi için ona zaman tanıyın.

Bu, aranızdaki güveni yeniden kazanmanıza yardımcı olacaktır. Sorunları çabucak çözülmeyebilir, ancak sizinle paylaşabileceği anlayışıyla kendisine yardımcı olacaktır. İlk göreviniz sallanan tekneyi dengelemek.

Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to