Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

Irina Rozanova: “Sadece İyi Şeyleri Hatırlıyorum”

 


Doğa ona güçlü bir mizaç verdi. Parlak, orijinal, Batı standartlarına göre değil, güzelliği bir araya getirdi. Ve eşleşecek karakter - kararlı ve tavizsiz. Sanki gerçek bir Rus kadını efsanesini gerçekleştirmek için doğmuş gibi. Özgürlüğe, kişisel alana ve insan ilişkilerine değer veren bir aktrisle buluşma.

Röportaj

Doğal tavrında, biraz tembel hareketlerinde, sessiz, derin sesinde ve emredici bakışlarında belli belirsiz bir krallık var. Önemli. İmparatorluk tiyatrosunun sahnesinde parlayacak ve hayattan tükenmiş çağdaşları oynamayacaktı. Bugün Irina Rozanova için büyük harfli roller yoksa ne yapmalı?

 Ancak, siyah cipini oldukça asil bir şekilde kullanıyor. (“Bu araba sana ne kadar yakışıyor!” diyorum, önceden belirlenmiş buluşma yerine gitmek için otururken. Ve özlü bir cevap duyuyorum: “Araba herkese yakışıyor.”) Fevkalade açık ve basit, arkadaşça iletişimde samimi. , ancak şimdi değil, "resmi" röportaj sırasında değil. Kayıt cihazı, kafede bir bariyer gibi aramızda büyüyor. Güzelce servis edilen bir masanın üzerinde görünmez bir tabu asılıdır: “Kişisel yaşamla ilgili tek kelime etme! » Irina, erkeklerle olan ilişkileri hakkında asla halka açık konuşmaz. (“Uygun görürsem, bunun hakkında kendim bir kitap yazarım.”) Duyguları ve deneyimleri hakkında soyut sorular bile sert bir tepki uyandırıyor: “Şimdi ne hakkında soruyorsun?

 Kişisel yaşam veya yaratıcılık hakkında?

 Yaratıcılık hakkında cevap vereceğim ... ” Rozanova sıkılık ve azim tutmuyor. Beş yaşında bir kız olarak, annesinin çalıştığı Ryazan Drama Tiyatrosu'nun yönetmenine bağımsız olarak gelip yeni bir oyunda rol istemedi mi?

 Gelecekteki aktrisin ilk (bilinen tarih) güçlü iradeli eylemiydi. Beş yaşında bir kız olarak, annesinin çalıştığı Ryazan Drama Tiyatrosu'nun yönetmenine bağımsız olarak gelip yeni bir oyunda rol istemedi mi?

 Gelecekteki aktrisin ilk (bilinen tarih) güçlü iradeli eylemiydi. Beş yaşında bir kız olarak, annesinin çalıştığı Ryazan Drama Tiyatrosu'nun yönetmenine bağımsız olarak gelip yeni bir oyunda rol istemedi mi?

 Gelecekteki aktrisin ilk (bilinen tarih) güçlü iradeli eylemiydi.

İyimserlik öğrenilebilir mi?

İhtiyaç. Ama bunun mümkün olduğunu düşünmüyorum.

Hayatta sana verilen en önemli tavsiye nedir?

Başkalarının tavsiyelerini sevmiyorum.

Ne zaman ve nerede mutlusun?

Ailede. Ve doğaya kaçtığımda. Sadece orada kendimi iyi ve sakin hissediyorum.

Bir erkek ve bir kadın arasındaki temel fark nedir?

Biz güçlü adamlarız. Durumlarına göre güçlü olmaları gerekiyordu, ancak doğa genetik olarak bir kadın daha güçlü olacak şekilde koydu. Ve böylece her zaman olmuştur.

En çok korktuğun şey nedir?

Korkarım bir gün uyanacağım ve Tretyakov Galerisi, Ermitaj ve Puşkin Müzesi olmayacak ve onların yerine cazibe, parlaklık ve selofan müzeleri olacak.

Kendin hakkında en çok neyi seviyorsun?

Kuvvet.

Beğenmedin mi?

zayıflık.

Hayatında neyi asla değiştirmek istemezsin?

Senin cinsiyet.

Psikolojiler: Anneniz oyuncu olma arzunuza nasıl tepki verdi?

Irina Rozanova: Her oyuncu gibi o da ne kadar şekersiz ve ağır ekmek olduğunu biliyor. Muhtemelen endişeliydi ama beni vazgeçirmenin anlamı yoktu ve o bunu anlamıştı. Bir şeyi gerçekten istersem, yine de yaparım, başarırım. Ve gerçekten oyuncu olmak istiyordum.

Ebeveynler, istesek de istemesek de kendilerini bizde devam ettirirler. Ne de olsa, bir zamanlar bir anne gibi, bilinmeyen için - inanılan bir yönetmen için kararlı bir şekilde sessiz bir yaşam bıraktınız. Anne babandan başka ne aldın?

I.R.: Annem ve babam benim en yakın insanlarım. Tiyatroda çok çalıştıkları için beni eğitecek zamanları yoktu. Ağabeyim ve ben kendi başımızaydık. Ve 19 yaşında başka bir şehirde bağımsız hayatım başladı. Ama aileme karşı tutumun annemden geldiğini kesin olarak biliyorum. Bize ne yapacağımızı hiç söylemedi. Sadece büyük bir aileydi. Ve kendisi, yedi çocuğun en büyüğü olduğu bir ailede büyüdü. Sevdiklerine karşı tutumu her zaman çok samimi olmuştur. Açıktır ve ilk aramada yardıma hazırdır. Bana da geçti. Aile benim için çok önemli, hepimiz aynı ağacın dalları gibiyiz. Sanırım annemin özverisi de bir anlamda bende: Günlük şeyler için gerçekten endişelenmiyorum. Bir şey olmadan yaşayamam gibi değildi.

Sık sık köklü bir yaşam, düzenli bir yaşam bıraktınız ve her şeye sıfırdan başladınız - bu hem kişisel alanda hem de yaratıcılıkta böyleydi. Ne bıraktın?

BEN. R .:Yaratıcılık hakkında cevap vereceğim. Hayatta bir tür ölü nokta, uzayan bir duraklama olduğunda, kesilmesi gerekir. Çok basit. Genç yönetmen Sergei Zhenovach'ın stüdyosu için Mayakovski Tiyatrosu'ndan ayrıldığımda herkes şöyle dedi: Aklınızı mı kaçırdınız - gelenekleri, tarihi olan bir akademik tiyatrodan bir öğrenciye, tamamen belirsizliğe mi?

 Ve ilgilendim! Sergey tarafından oluşturulan ekibin yaptığı şeye tiyatro denemez - dostluk, fantezi, delilik, aileydi. Seçme özgürlüğümüz vardı ve bu en önemli şey. Ve benim için soru ortaya çıkmadı: daha iyi nerede?

 Orada ne kaybedeceğim ve burada ne kazanacağım?

 Hissederek gittim: iyi olduğu yere, gerçek olduğu yere. Ve her şey Malaya Bronnaya'daki Tiyatro'da sona erdiğinde, oluşan o ölü döngüden çıkmak için çoktan ayrılıyorduk.

Hiçbir yere gitmekten korkmuyor musun?

I.R.: Özgürlük için ayrılıyorduk. Bundan sonra ne olacağını bilmiyordum ama bir yerde oturup hayatıma sövmekten daha iyi olduğunu anladım. Formasyonda yürümeyi sevmiyorum - bu benim değil. Öncü kamptaki genel koni koleksiyonu beni her zaman umutsuzluğa sürükledi. Özgürce büyüdüm: ailem beni akrabalarımın yanına atmadı, ama her zaman - üç yaşından itibaren - beni farklı şehirlerde tura çıkardılar. Ve bunun için onlara teşekkürler: O gezilerle ilgili bir milyon çocukluk izlenimim var. Yolu hala seviyorum, en uzun yolculuklarda yorulmuyorum. Araba benim evim, içinde kendimi çok rahat ve korumalı hissediyorum.

Görünüşe göre geçmişten kolayca ayrılıyorsun ...

I.R.: Ayrılmak genellikle kolay değildir. Bu her zaman acı verici bir andır. Ancak durumu, olup bitenlerin keskin bir şekilde reddedilmesinin her şeyi gölgede bırakacağı bir noktaya getirmemek için bunun zamanında yapılması gerektiğine inanıyorum. Hayatımda oldukça dramatik anlar yaşadım ama hafızamda sadece iyi olanlar var. Sebebini bilmiyorum.

Belki de kendini koruma tepkisidir?

 Yoksa üzücü bir deneyim bilinçaltına mı gidiyor ve sonra rollerinize mi çıkıyor?

I.R.: Muhtemelen öyledir. İş benim aşkım, hayatım, sevinçlerim ve gözyaşlarım... Ama oyuncu olarak kendimi henüz tam olarak ifade edemediğimi düşünüyorum. Bütün telaşların ortadan kalkacağı ve hiçbir şey oynamadan hayatını özgürce anlatabileceğin bir anın hayalini kuruyorum. Böylece Rostislav Plyatt ve Faina Ranevskaya "Daha Fazla - Sessizlik" oyununda vardı. Yevgeny Leonov, Anma Duasında, her şey yolundayken - deneyimi, acısı, tüm hayatı - bu şekilde var oldu ve kendisinin hiçbir çaba göstermediği hissi vardı. Bu mistisizm! Yaşadıklarımı ve zaten bildiklerimi anlatmak için yaşımla ilgili bir şeyler çalmayı gerçekten çok isterim.

Yaşınız hakkında ne hissediyorsunuz?

I.R.: Kendimi iyi hissediyorum. Onu sevdim. Daha az yaygara, aptallık, bu bazen gerekli olsa da ... Henüz trajik bir yaşlılık hissine sahip değilim.

Zor zamanlarda sana destek olan nedir?

I.R.: Yakınlarda her zaman ebeveynler ve arkadaşlar vardır. Ve sonra ... Bilirsiniz, çok garip bir hastalık var - fobi, bir şeyden korkma korkusu. Bana öyle geliyor ki, değişimden korkmaya gerek yok, çünkü tüm değişiklikler üzücü değil. Hiçbir şey olmadığında daha kötü.

Psikoterapi ile ilgilendiniz mi?

I.R.: Beni benden daha iyi kim tanır?

 Sigarayı bıraktığımı ve çok kilo aldığımı hatırlıyorum - sigarayı kekler, tatlı çubuklarla değiştirdim ... Ve bir kerede üç parça yedim, iki - on dakika sonra ve iki tane daha bir gün boyunca gerildi. Çılgıncaydı. Ve tatlıdan kodlanmaya gittim. Doktor benimle uzun süre konuştu ve sonra ellerini açtı: Seninle zor, diyor. Zor. Çünkü bana söylediği her şeyi biliyordum. Ve sonunda sorunu kendisi çözdü. Sonuçta, kendimizle ilgili her şeyi mükemmel bir şekilde anlıyoruz, sadece bazen bir şeylerden kaçmaya çalışıyoruz, kendimiz için bir şeyi bitirmeye değil ... Ama bu da hayat! Kendine her şeyi anlatırsan, oldukça sıkıcı olur. Ve kendimle çok ilgileniyorum. Hem işte hem de hayatta farklı şeyler olduğunda iyidir.

Mesleğiniz sadece farklı hayatlar yaşamanıza izin veriyor...

I. R.: Hayatımı yaşıyorum ve kahramanımın hayatını - icat ediyorum, oynuyorum. İyi bir sanatçı mutlaka iyi bir psikologdur. Her zaman analiz ediyoruz: sebep nedir ve başka türlü olabilir mi?

 Bu fantazi ve yazı dünyası, fiyatların yükseldiği gerçeklikten kopuyor ve ben hiç rantiye değilim... Şu sıralar pek çok insan bilgisayarlarda kendilerine sanal bir hayat icat ediyor. Mesleğimiz, gerçek, ilginç bir şey yapabileceğiniz aynı sanal yaşamdır.

Kendinizi unutmaktan, bu hayal dünyalarında kaybolmaktan korkmuyor musunuz?

I.R.: Asla. Düşünmeden yaşamaya çalışıyorum. Gerçek. Ve ben her zaman hayatla ve sahnede icat edilmemiş şeylerle daha çok ilgileniyorum. Gerçek ilişkileri çok iyi görüyorum. Burada balede, örneğin: bir prima dans ediyor ve onun arkasında bir corps de bale var. Herkes bacaklarını eşit şekilde çekmeli ve biri daha yükseğe çeker, gösteriş yapar, diğeri aşağı, tembel. Ve orada olanlar benim için prima dansından daha ilginç. Belli bir fayda için nasıl arkadaş edineceğimi bilmiyorum. Bana oldukları kadar açık olduğum yakın arkadaşlarım var. Ve uzun zamandır bana ihanet edebilecek insanların bana gelmesine izin vermedim.

Başkalarının sizi nasıl algıladığını umursar mısınız?

I. R.: Beni iyi tanıyanların kötü düşünceleri beni üzebilir çünkü ben bu insanlara güveniyorum. Ve başkalarının görüşü genellikle çok yüzeyseldir: ya kahramanlarımla - iyi ya da kötü - ya da gerçeği çarpıtan yayınlarla bağlantılıdır, ancak kişisel olarak benimle değil. Şimdi tüm psikoloji kitapları tek bir şey söylüyor: Kendinizi anlamayı öğrenin. O zaman diğer her şey daha sakin, daha kolay ele alınacaktır.

Kendinle ilgili senin için önemli olan nedir?

I.R.: (Uzun bir ara.) Ağır bir karakterim var. (Gülüyor) Bu bir şaka! Hayır, muhtemelen birisine zor geliyor... (Yine uzun bir yansıma.) Size söylüyorum, benimle röportaj yapmak zor. Zaten sana yeni bir şey söylemeyeceğim. (Yine susar.) Evet, farklıyım. Ve bir kişiden gelen izlenimler bazen rastgeledir, komplekslerimiz tarafından belirlenir. Enstitüden hemen sonra tanınmış bir tiyatronun seçmelerine gittiğimi ve çok korktuğumu hatırlıyorum. Korku ve baskıdan, çılgın bir saldırı, baskı halinde oraya geldim. Saldırganlığın sınırında bir savunmaydı. Ve bu çok sık olur. Bu nedenle, gördüğümüz her şeyi yüz değerinden almak gerekli değildir - çok sayıda kompleksimiz var.

Bir eylemin karakter oluşturduğunu defalarca söylediniz. Bence sen sadece bir aksiyon adamısın, güçlü ve kararlısın...

I.R.: Aksine, ben bir korkağım! Durumla uzlaşmaya isteksizlik - aynı zamanda korkudan, sonsuz olmayan zaman ve enerjiyi boşa harcama korkusundan! Başka birinin alanında olmaktan, hiçbir yere gitmemekten ve uzayın - benimkinin - beni bulmasını beklemekten daha çok korkuyorum.

Ev senin alanın mı?

I. R.: Benim, ama zaten bu konu hakkında konuşmayacağım. Herkesin sığınacak bir yere, sevilen birine, yaslanacak bir omuza ihtiyacı vardır - bunlar tecavüze uğramayan şeylerdir. Ve olsun.

Ailen şimdi destek oluyor mu?

BEN. R .:Şimdi benim için çocuk gibiler… Yaz aylarında kardeşim ve ben Ryazan'daki anne babamın evinde tamirat yapıyorduk. Gerçek bir devrimdi. Yaşlıların eşyalarına ne kadar özen gösterdiğini bilirsiniz, ama biz hemen hemen her şeyi yeni aldık, sadece bazı nadir eşyalar bıraktık. Dünya Kupası başlamıştı ve eve büyük bir plazma TV getirdiğimde babam önüne oturdu ve neredeyse gözyaşı döktü: "Neredeyse stadyumdaymışım gibi hissediyorum." Benim için çok hoştu. Anne babanız için bir şeyler yapabilmeniz harika. Bu arada, babam 19 yıldır emekli, bu süre zarfında dört anı kitabı yazdı ve hayatından asla pişman olmadı, kendini içeriden ısırmadı - çünkü söylenmemiş, yanlış anlaşılmış, anlaşılmamış. Devam etti ve kendisi için yeni hedefler buldu. İşte bir eylem! Çünkü oyunculuk mesleği çok ahlaksız bir meslektir. Büyük ölçüde! Ve fizyolojik olarak değil, ruhsal olarak, ruhsal olarak. Akılları ve ruhları bozar.

Ne ile?

I.R.: Çok boş bir meslek. Tek, en iyisi olduğuna inanmak ve onunla yaşamak kolaydır.

Kendinizi kibirden nasıl korursunuz?

I.R.: Erken gençlik deneyimi benim için iyi oldu. Valery Todorovsky'nin Altın Dük festivalinde Cenaze filmindeki rolüm için Kristal Taç'a layık görüldüğümde, uçtum ve kendime göksel bir varlık gibi göründüm. Ve bir sonraki festivalde bana hiçbir şey vermediler. Ve bu büyük bir hayal kırıklığıydı. Ama belirli sonuçlar çıkardım ve daha sonra gelen her şey - ödüller, unvanlar - sevinçle ama telaşsızca kabul ettim. Umarım bu her zaman böyle olur.

özel iş

1961 22 Temmuz Ryazan'da tiyatro sanatçıları Zoya Belova ve Yuri Rozanov ailesinde doğdu.

1980 GITIS'in (Oscar Remez kursu) yönetmenlik bölümüne girdi.

1984 Tiyatro sahnesinde ilk çıkışını yaptı. Vl. Kama Ginkas'ın "Sarışın" oyununda Mayakovski.

1988 Pannochka'nın Sergei Zhenovach'ın (tiyatro-stüdyo "Adam") aynı adlı oyunda rolü.

1991 Cenevre'deki uluslararası festivalde Nikolai Dostal'ın Bulut Cenneti filmindeki rolüyle jüri özel ödülü.

1992 "Altın Koç", Pyotr Todorovsky'nin "Çapa, daha fazla çapa!" filmindeki rolüyle.

1995 Sergei Zhenovach'ın The Idiot (Malaya Bronnaya Tiyatrosu) oyununda Nastasya Filippovna'nın rolü için Martı Ödülü.

1996 Rusya'nın Onurlu Sanatçısı unvanını aldı.

1998 En İyi Kadın Oyuncu Ödülü (Alla Surikova'nın "Pazartesi Çocukları" filminde) "Vivat Rusya Sineması!" Festivalinde.

2005 Nika Ödülü, Nikolai Dostal'ın yönettiği Kolya the Tumbleweed'deki En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu. Arkadina'nın Andrei Konchalovsky'nin (Mossovet Tiyatrosu) "Martı" oyunundaki rolü.

2006 Rolleri Avdotya Smirnova'nın "İletişim", Yevgeny Zvezdakov'un "Aldatma", Bakhtiyor Khudoynazarov'un "Tango Tanker", Rezo Gigineishvili'nin "9 Ay" adlı televizyon dizisinde, Alexander Baranov'un "The Enchanted Plot" ve "Cain's" filmlerinde Mühür" Boris Gorlov, "Dedektif Putilin" "Sergey Gazarov", Katerina "Evgeny Semenov. Andrei Konchalovsky'nin "Gloss" filminde rol aldı (2007 baharında prömiyer).

Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to