Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

Anksiyete Bozukluğu Örnekleri

 


Bir atak sırasında sevilen birine nasıl yardım edilir

Anksiyete ataklarına aşina olmayanlar için ne kadar felç edici ve bunaltıcı olabileceklerini hayal etmek zor. Ya eşiniz bir kaygı bozukluğundan muzdaripse?

 İşte ona yardım edebilmek için bilmeniz gerekenler.

Anksiyete bozukluklarından muzdarip insanlardan daha iyi kim, ataklar sırasında yaşadıklarını ve sevdiklerinden ne tür yardım ve desteğe ihtiyaç duyduklarını söyleyebilir?

 İşte sevdiklerine kaygıyla sürekli mücadeleleri hakkında söylemek istedikleri şey.

YAPABİLECEĞİN EN İYİ ŞEY DİNLEMEK

"Kimse senden cevap istemiyor. Gerçekten istesen bile bizi "tedavi edemezsin". Sadece dinle. Orada olduğunuzu ve yardım etmeye hazır olduğunuzu bildirin. Rahatsız olduğumuzu görürseniz müdahaleci olmayın, ancak birinin bize sarılmasına ihtiyaç duyduğumuz anı kaçırmayın." - Allison L.

DESTEĞİNİZ BİZİM İÇİN HER ŞEY DEMEK

“Bir yıldan fazla bir süredir genç bir adamla çıkıyorum. Beni sevmenin her zaman kolay olmadığını biliyorum. Sık sık sinirlerine dokunuyorum ve neden böyle davrandığımı anlayamıyor. Ama sonsuz şüphelere ve endişeli düşüncelere daldığımda, onun farklılıklarımızı kabul ettiğini ve kendimi sevmekte zorlandığım anlarda bile beni sevmeye devam ettiğini bilmek benim için önemli. ”- Melissa H.

BİZE "SAKİN OL" DEME

"Yardım etmiyor, sadece rahatsız ediyor. Kaygımızın mantıksız olduğunun genellikle %1000 farkındayız. Sakinleşmeyi teklif etmek onu sihirli bir şekilde kapatmaz." - Kelly R.

Anksiyete bozukluğu: Bir saldırı sırasında sevilen birine nasıl yardım edilir

ZOR GÜNLERDEKİ DAVRANIŞLARIMIZDAN RAHATSIZ OLMAYIN

“Size şimdi onu kışkırtmış gibi görünseniz bile, endişemizin sizinle ilgili olmadığını unutmayın. Sadece muazzam bir aşırı baskı hissediyoruz. Kaygı nedeninin bir kısmı beynimizin çalışmasıyla ilgilidir ve artık bu konuda hiçbir şey yapılamaz. Ancak etkilenebilecek dış faktörler de vardır. Dikkatimizi dağıtmamıza yardım et, kaygıyı hafifletmeye yardımcı olacaktır. Örneğin. Bir yürüyüş önerin." - Ryan N.

ANKSİYETENİN FARKLI OLDUĞUNU UNUTMAYIN

“Kocam ve ben şiddetli depresyon ve kaygıdan mustariptik. Bununla birlikte, semptomlarımız farklı şekilde tezahür ediyor ve benim için işe yarayan şey ona mutlaka yardımcı olmayabilir. Zor dönemlerde fiziksel temasa, onaya ve desteğe ihtiyacım var. Ve yalnız bırakılması gerekiyor. Zor bir anda bir partnerin neye ihtiyacı olduğunu anlayabilirseniz, bu ilişkiyi güçlendirecektir." - Melissa M.

KAYGI HER ZAMAN KÖTÜ DEĞİLDİR

“Endişeli bir kişi sevginizi görürse, bazen kaygı, onların geri dönüş sevgisini daha derin ve daha tutkulu hale getirir. Nevrotik enerji hala enerjidir. Kaygı aynı zamanda acele kararlar vermemi de engelliyor. Endişeli bir eş muhtemelen çok dikkatli ve ilgili olacaktır." - Hope J.

SABRINIZ İÇİN SİZE ÇOK MİNNETTARIZ.

“Sabır, en önemli insan erdemlerinden biridir. Kaygımızı her zaman anlamıyorsun, ama asıl mesele hala sevgi ve özen göstermen. Erkek arkadaşım ve ben bir partiye geldiğimizde, zaman zaman gelip iyi hissedip hissetmediğimi soruyor. Önem verdiğinizi göstermenin kolay bir yolu." - Christina R.

BİZİ DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN KAYGI BOZUKLUKLARI HAKKINDA BİLGİ EDİNİN.

"Yaşadığımız rahatsızlıklar hakkında daha fazla bilgi edinin ki, deneyimlerimizi anlayın ve onların bizim için fiziksel hastalıklardan daha az gerçek olmadığını bilin. Anksiyete saldırılarımızı neyin tetiklediğini hatırlayın." - Melissa J.

Anksiyete bozukluğu: Bir saldırı sırasında sevilen birine nasıl yardım edilir

SORUNU "DÜZELTEMEZSİNİZ" VE SORUN DEĞİL

"Kocam, anksiyete atağıyla bir şey 'yapmaya' gerek olmadığını hemen fark etmedi, bazen onunla başa çıkmam birkaç dakikamı alıyor." - Kayla D.

ENDİŞELERİMİZİ CİDDİYE ALIN

"Anksiyete bozukluğum teşhis edilip tedavi edilmeden önce, panik ataklarım sırasında birkaç kez kalp krizi veya kan pıhtısı geçirdiğimi düşündüm. İki kere nişanlım beni hastaneye götürdü ve genellikle durumu çok ciddiye aldı. Doktorlar yaşamı tehdit etmediğini söylese bile, bende bir sorun olduğundan şüphesi yoktu. Ve benim için çok şey ifade ediyordu. Anksiyete bazen felç edicidir ve küçümseyici bir şekilde "Ah, bu saçmalık" demeyecek birinin olması önemlidir. - Erica K.

BİZE KENDİMİZE DİKKAT ETMEMİZİ HATIRLATIN

“Derslerimizi herhangi bir şifa uygulamasıyla teşvik edin - örneğin benim için bu yoga, dans ve yürüyüş. Bize katılabilir veya bu etkinlikler için zaman ayırmaya yardımcı olabilirsiniz - örneğin, çocuklarla oturarak, ”Sandra B.

PROFESYONEL YARDIM ALMANIN UTANILACAK BİR ŞEY OLMADIĞINI AÇIKLAYIN

“Eşinizi bir terapisti görmeye davet edin. Bir anksiyete bozukluğunu tedavi etmek bazen bir hayat kurtarabilir veya daha iyi hale getirebilir. İlişkiniz üzerinde de olumlu bir etkisi olacak.” – Hope J.

ZOR GÜNLER İÇİN ORADA OL

“Bazen bir dolaba saklanmam ve bir süre orada oturmam gerektiğini bilen çok anlayışlı bir genç adamla çıkıyorum. Hatta böyle durumlarda bana getirdiği özel bir battaniye bile aldı. Bu güvenli saklanma yerinden çıkamayacak kadar endişeliysem, orada benimle oturuyor." - Pixie M.

Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to