Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

Şeytan: Gurur yüzünden mi yoksa itaatsizlik yüzünden mi düştün?

 


Alıntı

Şeytan'ın insanı her zaman kötülük yapmaya ayarttığını biliyoruz. Peki onun gururdan mı yoksa itaatsizlikten mi düştüğünü biliyor musunuz ?

Bunun cevabını bulmak için İnsanın yaratılışının ilk aşamasına geri dönmemiz gerekiyor. Allah, insanı yaratmak istediğinde, büyük bir toprak kütlesi yaratmış ve onu hiçbir şey yapmadan yirmi beş bin yıl boyunca bırakmıştır; Adeta bir rahip ve meleklerin başı olan Şeytan, sahip olduğu büyük anlayış sayesinde, bu yeryüzü kütlesindeki Tanrı'nın, kehanet işaretiyle imzalanmış yüz kırk dört bin [144.000] kişiyi ve ruhunu alacağını biliyordu . Elçilerinin mührü olan Habibi [Hz. Muhammed salla'llâhü aleyhi ve sellem] , her şeyden altmış bin yıl önce yaratmıştı. Bu yüzden öfkelenerek melekleri kışkırttı ve şöyle dedi:

"Bakın, bir gün Tanrı bu yeryüzünün bizim tarafımızdan saygı görmesini isteyecek. O halde düşünün. Biz ruhuz ve bu yüzden bunu yapmak uygun değil."

Bu nedenle birçok varlık Tanrı'yı ​​terk etti.

Bunun üzerine, bir gün bütün melekler toplandığında Tanrı şöyle dedi:

"Beni Rabbi olarak tutan herkes, hemen bu dünyaya saygı göstersin."

Tanrı'yı ​​sevenler eğildiler, ama Şeytan, kendi düşüncesinde olanlarla birlikte şöyle dedi:

"Ya Rab, biz ruhuz ve bu nedenle bu çamura saygı göstermemiz doğru değildir."

Bunu söyledikten sonra Şeytan korkunç ve korkutucu bir görünüme büründü ve takipçileri de çirkinleşti; çünkü Tanrı, onları yaratırken onlara verdiği güzelliği isyanlarından dolayı onlardan aldı. O sırada kutsal melekler başlarını kaldırıp Şeytan'ın ne kadar korkunç bir canavara dönüştüğünü gördüler ve takipçileri korkuyla yüzlerini yere çevirdiler.

Sonra Şeytan şöyle dedi:

"Ya Rab, beni haksız yere çirkinleştirdin, ama ben bundan memnunum, çünkü senin yapacağın her şeyi isyana sevk etmek istiyorum."

Diğer şeytanlar da şöyle dediler:

"Onu Rabb yapma, Ey Lucifer; çünkü sen Rab'sin."

Sonra Tanrı, Şeytan'ın takipçilerine şöyle dedi:

"Tövbe edin ve beni yaratıcınız Tanrı olarak tanıyın."

Cevap verdiler:

"Sana saygı gösterdiğimiz için tövbe ettik, çünkü sen adil değilsin; ama Şeytan adildir."

Sonra Tanrı şöyle dedi:

"Benden uzak dur, ey lanetli, çünkü sana merhamet etmiyorum."

Ve Şeytan ayrılırken o toprak kütlesini tükürdü ve bu tükürüğü melek Cebrail bir miktar toprakla kaldırdı, böylece artık insanın göbeği karnındadır."

Namaz kılmayan, şeytandan daha zalimdir ve daha büyük azaplara uğrar. Çünkü Şeytan'ın düşüşünden önce hiçbir korku örneği yoktu ve Tanrı da ona kendisini tövbeye davet edecek herhangi bir peygamber göndermemişti: ama artık insan, tüm peygamberlerin, hatta peygamberlerin mührü olan Hz. Muhammed salla'llâhü aleyhi ve sellemin bile geldiğine göre, Tanrı isterse. Hz. İsa O’nun yoluna hazırlandı ve her ne kadar Allah'ın adaletinin sonsuz örneklerine sahip olsa da, şeytan sanki Allah yokmuşçasına, korkusuzca, umursamazca yaşadı. Hatta peygamber Davud böyle konuştu; "Aptal, içinden Tanrı yoktur demiştir. Bu yüzden, içlerinden biri iyilik yapmadığı halde, onlar bozulup iğrenç mi oluyorlar?"

Şimdi insanın gurur yüzünden nasıl günah işlediğini göreceğiz. Tekrar yaratılış hikayesine dönmemiz gerekiyor. Allah, Şeytan'ı kovduğunda ve Melek Cebrail, Şeytan'ın tükürdüğü o toprak yığınını temizlediğinde, Allah, uçan hayvanlardan, yürüyen ve yüzen hayvanlara kadar yaşayan her şeyi yarattı ve dünyayı sahip olduğu her şeyle süsledi. .

Şeytan bir gün cennetin kapısına yaklaşmış ve atların ot yediğini görünce onlara, eğer o toprak parçasına bir can verilirse, onlar için çok ağır bir iş olacağını haber vermiş; ve bu nedenle o toprak parçasını artık hiçbir işe yaramayacak şekilde ayaklar altına almak onların yararına olacaktır.

Atlar ayağa kalktılar ve zambaklar ve güller arasında uzanan toprak parçasının üzerinden hızla koşmaya başladılar; Bunun üzerine Tanrı, Cebrail'in kitleden aldığı Şeytan'ın tükürüğünün bulunduğu yeryüzünün o kirli kısmına ruh verdi; ve havlayarak atları korkuyla dolduran köpeği kaldırdı ve onlar kaçtı.

Sonra Tanrı, ruhunu insana verdi ve tüm kutsal melekler şöyle şarkı söyledi: "Kutsal ismin mübarek olsun, Ey Rabbimiz Tanrı."

"Adem ayağa fırlayınca havada güneş gibi parlayan bir yazı gördü: "Yalnızca Allah vardır ve Hz. Muhammed [salla'llâhü aleyhi ve sellem] Allah'ın elçisidir."

Bunun üzerine Adem ağzını açtı ve şöyle dedi: "Beni yaratmaya tenezzül ettiğin için sana şükrediyorum, ey Allah'ım, ama söyle bana. Sana yalvarıyorum, şu sözlerin mesajı ne anlama geliyor: "Muhammed Allah'ın elçisidir. Benden önce başka adamlar da oldu mu?"

"Sonra Tanrı şöyle dedi:

"Hoş geldin, ey kulum Adem. Sana söylüyorum, yarattığım ilk insan sensin. Ve [bahsettiğin] gördüğün kişi, uzun yıllar dünyaya gelecek olan oğlundur. dolayısıyla, kendisi için her şeyi yarattığım, geldiğinde dünyaya ışık verecek olan, ben herhangi bir şey yaratmadan altmış bin yıl önce ruhu göksel bir ihtişam içinde olan elçim o olacaktır."

Adem Tanrı'ya yalvararak şöyle dedi: "Rabbim, bu yazıyı parmaklarımın tırnakları üzerine bana ver."

Sonra Tanrı ilk insana başparmakları üzerine o yazıyı verdi; sağ elin başparmak tırnağı üzerinde "Yalnızca bir Allah vardır", sol elin başparmak tırnağı üzerinde ise "Muhammed Allah'ın Elçisidir" yazıyordu. Sonra ilk insan Adem baba şefkatiyle bu sözleri öptü ve gözlerini ovuşturdu ve şöyle dedi:

"Dünyaya geleceğin gün kutlu olsun."

Ademi yalnız gören Tanrı şöyle dedi:

"Onun yalnız kalması iyi değil."

Bu nedenle onu uyuttu ve kalbinin yanından bir kaburga kemiği alıp yerini etle doldurdu. O kaburga kemiğinden Havva'yı yaptı ve onu Âdem’e eş olarak verdi.

İkisini de efendiler olarak atadı. Cennet, kime şöyle dedi: "İşte size elma ve mısır dışında her meyveyi yemeniz için veriyorum" ve bunun üzerine şöyle dedi: "Bu meyvelerden hiçbir şekilde yememeye dikkat edin, çünkü kirli olursunuz, öyle ki ben de Acı çekme. Sen burada kal, ama seni ileri süreceksin ve büyük acılar çekeceksin."

Şeytan bunu öğrenince öfkeden çılgına döndü ve cennetin kapısına yaklaştı; orada deve gibi bacakları olan, ayaklarında her tarafı ustura gibi keskin tırnakları olan korkunç bir yılan duruyordu. koruma. Düşman ona: 'İzin ver, cennete gireyim' dedi.

Yılan cevap verdi: 'Tanrı bana seni dışarı çıkarmamı emrettiği için seni içeri nasıl sokabilirim?'

Şeytan cevap verdi: 'Allah'ın seni ne kadar sevdiğini görüyorsun; O, bir parça kil, yani insan üzerinde nöbet tutmak için seni cennetin dışına gönderdi! Eğer beni cennete getirirsen, seni öyle korkunç yapacağım ki, herkes senden kaçacak ve sen de gidip kendi isteğinle kalacaksın.'

Sonra yılan şöyle dedi: 'Peki seni [cennete] nasıl yerleştireceğim?'

Şeytan dedi ki: 'Sen büyüksün; bu yüzden aç ağzını, ben de senin karnına gireceğim ve sen cennete girdiğinde beni, yeryüzünde yeni yürüyen o iki toprak parçasının yakınına koyacaksın. toprak.'

Sonra yılan bunu yaptı ve kocası Adem uyuduğu için Şeytan'ı Havva'nın yakınına yerleştirdi. Şeytan, güzel bir melek gibi kadının huzuruna çıktı ve ona şöyle dedi: 'Neden şu elmalardan ve mısırlardan yemiyorsun?'

Havva cevap verdi: 'Tanrımız bize, [onları] yersek kirli olacağımızı ve bizi cennetten çıkaracağını söyledi.'

Şeytan cevap verdi: 'Doğru söylemiyor! Tanrı'nın kötü ve kıskanç olduğunu, eşitlerine acı çekmediğini, herkesi köle olarak tuttuğunu bilmelisiniz. [İşte bu yüzden] bunu [sana] söyledi; ona eşit olmayasınız diye. Ama eğer sen ve arkadaşın benim tavsiyeme göre davranırsanız, diğer meyvelerden yediğiniz gibi bu meyvelerden de yiyeceksiniz ve başkalarına bağımlı kalmayacaksınız, ancak Tanrı gibi iyiyi ve kötüyü bileceksiniz ve ne istersen onu yapacaksın çünkü Tanrı'ya eşit olacaksın.'

Sonra Havva o [meyvelerden] alıp yedi ve kocası uyandığında ona Şeytan'ın söylediği her şeyi anlattı; ve karısı ona teklif ettiğinde meyveyi alıp yedi. Ancak yiyecek aşağı inerken Tanrı'nın sözlerini hatırladı ve yemeği durdurmak isteyerek elini her insanın işaretini taşıdığı boğazına koydu.

O zaman ikisi de çıplak olduklarını anladılar ve utanarak incir yaprakları alıp gizli yerlerine elbise yaptılar. Öğle vakti geçince Tanrı onlara göründü ve Adem'i çağırdı ve şöyle dedi: 'Adem, neredesin?'

O şöyle cevap verdi: 'Rab, karım ve ben çıplak olduğumuz için kendimi senin varlığından gizledim ve bu yüzden senin huzuruna çıkmaktan utanıyoruz.'

Sonra Allah şöyle dedi: 'Seni kirli kılan meyveyi yemediğin ve artık cennette kalamayacağın sürece, seni masumiyetinden kim mahrum etti?'

Adem cevap verdi: 'Ya Rab, bana verdiğin eş onu yemem için beni teşvik etti ve ben de onu yedim.'

Sonra Tanrı kadına şöyle dedi: 'Bu yemeği neden kocana verdin?'

Havva cevap verdi: 'Şeytan beni aldattı ve ben de [meyveyi] yedim.'

'Peki o fasık [bahçeye] nasıl girdi?' dedi Tanrı.

Havva cevap verdi: 'Kuzey kapısında duran bir yılan onu bana yaklaştırdı.'

Sonra Tanrı Adem'e şöyle dedi: 'Karını dinlediğin ve meyvesini yediğin için, işlerinle yeryüzü lanetli olsun; sana böğürtlen ve dikenler çıkaracak ve ekmeğini alnının teriyle yiyeceksin. Toprak olduğunuzu ve toprağa döneceğinizi unutmayın.'

Ve Havva'ya şöyle konuştu: 'Ve sen, Şeytan'ı [dinleyen] ve kocana yiyecek veren, seni köle olarak tutacak olan adamın egemenliği altında yaşayacaksın ve doğum sancısı çeken çocuklar doğuracaksın. .'

Ve Tanrı, yılanı çağırdıktan sonra, Tanrı'nın kılıcını tutan meleği Mikail'i çağırdı [ve] şöyle dedi: 'Önce bu kötü yılanı cennetten çıkarın ve dışarıdayken bacaklarını kesin; çünkü eğer yürümek isterse, vücudunu yeryüzünde takip etmeli.'

Daha sonra Tanrı, gülerek gelen Şeytan'ı çağırdı ve ona şöyle dedi: 'Sen, hain, [Adem ile Havva'yı] aldattığın ve onları kirlettiğin için, onlardan ve onların tüm çocuklarından gelen her pisliğin temizlenmesini istiyorum. - [bunlardan] gerçekten tövbe edecekler ve bana hizmet edecekler; bedenlerinden çıkarken ağzınızdan girecekler ve böylece kirliliğe doyacaksınız.'

Bunun üzerine Şeytan korkunç bir şekilde kükredi ve şöyle dedi: 'Madem beni [sürekli] daha da kötüleştirmek istiyorsun, ben de beni gücümün yettiği şekilde yapacağım!'

Sonra Tanrı şöyle dedi: 'Çekilin, lanetli kişi, huzurumdan!'

Sonra Şeytan gitti ve Tanrı, her ikisi de ağlayan Adem'e (ve) Havva'ya şöyle dedi: 'Cennetten çıkın ve tövbe edin ve umudunuzun tükenmesine izin vermeyin, çünkü oğlunu göndereceğim ki, senin tohumun, Şeytan'ın insan ırkının egemenliği; çünkü gelecek olana her şeyi vereceğim, elçim.'

Tanrı kendisini [Adem ve Havva'dan] sakladı ve melek Mikail onları cennetten sürdü. Sonra Adem arkasını döndüğünde kapının üzerinde "Allah tektir ve Muhammed Allah'ın elçisidir" yazısını gördü. Ağlayarak şöyle dedi: 'Tanrı razı olsun oğlum, bir an önce gelip bizi bu sefaletten kurtarırsın.'

 Bu da insanı küçümseyerek gururuna yenik düşen Şeytan'ın hikayesidir .

Erişim: https://faruquez.blogspot.com/2016/06/satan-fell-through-pride-or-through.html

Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to