Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

Rubailer Şeyh Bahai…

 

هو 


Bahauddin Muhammed bin Hüseyin Âmili
 

Ey derdin sahibi duy bizden

Huda'nın la-mekan/hiçbir yerde olmadığını bilince

Bu anlamın keşfedilmesini istiyorsan

Bana ruhunun nerede olduğunu söyle

***

Üzüntüsünden, ey putperest

Tepeden tırnağa bilmiyorum

Kederden kalbimi ve dinimi kaybet dedim

İkimiz de kaybettik ve keder kaldı

***

Ey bilge, cahilliğimize yazıklar olsun

Bizim yaratılışımız karışık

Kollarımızda, alınlarımızda secde eden bir put

Kâfir dahi müslümanlığımıza güler

***

Sağanak sağanak perde arkasından gizlice yağar  

Onu beslemedik ama akmaya devam etti.

Az görmek istediğimi söylemiş miydim?

Bunu şafakta söyledi ama uykuda

***

Ziyaret yolu budur, değerini bul

Soğukluğun şiddetinden dolayı bu şekilde oluşur.

Hiç şüphe yok ki, erbabının gözünde

Beyaz kuğular ve kaşıntılı sincaplarla dolu.

***

Dudaklarından dökülen tatlı sözler

Tüylerin üzerine dökülüyordu.

Şeyh, küfür ettiğini anlarsa

Kara toprak bahtına düşer

***

Pir Mugan sohbet için ateş yaktı

İnancımı gördü ve kalbimin yandığını

Küfür cübbesinden bir cübbe aldı

Onu getirdi ve  bana inancım yaptı

***

Esirlerin ruhlarının kalbinin geldiği dünya.

Onun kederi güç ve derviştir

Hepsinin iğneli sözleri, ölüm şurubundan daha öldürücüdür.

Ne kadar çok içkileri  acı

***

Kimsenin senden para ile alamadığı bilgindir

Seni hakikate ulaştıran tılsım ise ilimdir

İlmi dünyadan başka yerde aramayın.

Seni üzüntüye boğan şeyde blmektir.

***

Kalbinin özlediği dünya

Her tarafı sefalet içinde

Allah'ın hükmü değişmez

Allaha yemin adı da rezil olan dünya

***

Kim olursam olayım damgalamak zordu

Beni terk ettim ve yemin etmedim

Zamanın havasından suyundan Subhanallah

Ektiğim her sadakat tohumu yine bir düşman

***

Seni gören kalp fena halde kanadı ve gitti

Kanlar içine bak dışarı çıktı ve gitti.

Bir gün aşk havasından bıkmış şarkı söylemiş

Leyla bana bir sıfat verdi ve çıktı ve gitti

***

Tatlım sarhoşken mutlu bir geceydi

Kalbinin yağmalanmasından sonra geldi

Soyundum ve utandım

Utancı gidermek için benimle oturdu

***

Bahai Ta ki 400 yıllık mumu yakınca

İki yüz yıllık zünnarı  yandı

Pir Mugan ondan eğitim aldı

Bugün iki yüz müftü ondan mesele öğrendi

***

Dünyadaki bir adamın sahip olduğu

Tamamen suç işlemek, lütuf ve hediye Hakkın işidir

Böyle olacağı için mutlu ol

Gelecek yıl baharından bellidir

***

Hacı Kâbe'yi tek ve aynı şekilde tavaf etti

Yapabileceği her şeyi yaptı

Onun hatası diğerleinden farklı olmayışı

Dost yolunda onun yerine kurban olmalıydı

***

Bir zahidi mikatta mest gördüm.

Boynuna tespih ve elinde kadeh

Dedim ki, "Kapıda ne var? Söyledi

Meyhaneden  de Hakka doğru bir yol varmış

***

Bu çiçek bahçesinde güzel olan her taze çiçek

Gülün duruşu dikende, dikenin duruşu güldendir.

Uzaktan bak, mum  olan benim.

Her ne kadar ışık verse de, bu bir ateştir

***

Kötü olduğumu söyleyen kişi, bu onun kötü karakteridir.

Benim iyi biri olduğunu söyleyen kişi.

Onun sözlerinden bahsediyorum.

Küp  İçinde olanı sızdırır

***

İlim çıplak açıktadır ve eğitim ister

Vücut bir örümcek evidir ve kalp kanatlarla doludur.

Zehir bilginin ağzıdır ve elin şükrederse

Tadına baktığı her sivrisinek/küçük bilgi bir erkek aslandır

***

Kapısına senden daha çok gittim.

Rakip kafir'in  alaylarından

Bu hüzünlü kalbi sana bıraktım

Ben kimim ki hayatımı ortaya koyayım?

***

Kalbim hep sürekli yakınlık arıyor

Halk .ok acımasız ve zulmediyor

Biganeye biganelik onun işi değil

Kendinde başarısızlığını arama

***

İtaatkar tarlamda bir bitki kalsın

İnleme ve iç çekme dışında elini tut

Ömrüm boyunca uyuyacağım.

Şimdi bir ara yapmak için uyandım

***

Kalbin yeniden Bahai'yi eleştirdi

Cemiyette aşk akılla alay eder.

İlim kitaplarının söyledikleri

Onu yırttı ve pencere/bakış sayfasını açtı.

***

Kalbin yasını tutacak kelime yoktur.

Kırılmış kalp konuşulmalı

Kırılan her bardağın bir bedeli yoktur.

Ama değerlenmiş kalp bardağı hariç.

***

Aşıklar yabancılardan özgürdür

Onun hasretinden nefret ediyorlar

Ve itaat edenler Cennete gidecekler

Âşıklar bu gidişe hiç gelmezler

***

Rintler bazen dünya malını kaybeder

Bazen kalbini ve ruhunu da kaybederler

Buna neden kumar oynamak değil

Zaten çok şey kaybediyorlar.

***

Tüm kalbimle üçkağıt ve yozlaşma dünyasına dedim ki

Ne kadar çok üzülecek şey var

Zındık  ölüme yakın çok üzgün olduğunu söyledi

Bu doğum ve ölüm yeridir, zavallı adam

***

Kaç kişi medresede ilim arıyor?

İlkeler, bilgelik ve felsefe çalışmaları ne varsa

Allah'ı anmaktan başka her şey bir ayartmadır

Allah aşkına, yazık  bunun gibi kaç günahın var

***

Barışseverlerin Tevhid kâsesine imza atması güzel

Riyazi/Sayısal ve doğal nedenlerle karşılıksız

Hayal gücü eli ile gökyüzünü

Madenler  hakkında ne düşünüyorsunuz

***

Bahai  nasıl yas tutuğunu gördün

Okuldan ayrıldı ve ama geç kaldı

Toplam bu ilim için okutulan kitapları yırt

Kağıt helva gibi ikiye ayrın

***

Kalbi aşktan dertli olan

Anlattığı her hikâye içtendir.

Âşıkların hikâyesinde çok az duyulan şey

Hikayelerinin mutlu sonla bittiğidir

***

Sen gidene kadar sana bakmazlar

Bu sefer çabalarınla oynama

Çünkü mumları yakmazsın

Elinde temiz bir ip tutmazsan

***

Yarın, arayanlar her hayranı isteyecekler

Şeyhden hemen güzellik isterler.

Ne yapmalıyım diye sorma

Ve senin öldürmediklerin şeyleri istiyorlar.

***

Dürüst olan kapıya gider

Çıkarların dirilişi kaybolana kadar

Dindar bir keşişin yüz yıllık duası

Sevgiliye âşık olmaya muhtaçtır

***

Kalp derde düşer ve aşkının vebası artar

Kalbin her zaman kanda olacağını gör

Bu kapının talep ettiği kazanç

Bir mazeret sonucu değil

***

Nazik kalbin hataların mührünü istiyor

Kendini senin kederine bağlamak istiyor.

Kalpsiz ve dindar olmamı istedi

Yine, onun istediği şey oldum

***

Ezeli lütuf sahibi her kötülüğe iyilik yapar

Her hareket seni gideceği yere götürecek.

Suçunuz göze çarpmazsa umutsuzluğa kapılmayın

Sonsuz lütuf sonsuz günaha izin verir

***

Ey gönlüm senin zulmünden başkasını görmedim

Kimse senin vefanın hikayesini anlattığını duymadı.

Efendim, başım için, zarafetle söyle

Kalbime ne diyeyim

***

Kusurlu varlığımı açmamın imkânı yok.

Kanıtım yokluğu doğuruyor sanki

Belki var olmayacağım

Razı olmayacağın söz olacak

***

Hicaz şarkısı çalıyordum

Bu konuşmanın kalbine sihirli bir çağrı

Ya Rabbi Kâbe'nin hangi tarafındasın

Gabr (Zerdüş tapınağı) Kiliselerde senin değil mi

***

Sonunda Define için iyi bir yer bulduk

Sonunda fakirliğin damına oturduk

Resmi adetlerden kurtulduk

Sonunda ayaklarımızı kırdık

***

Sana senden başka lale yok dedim

Canımın seninle bağlantısından zevk alıyorum

Bahaiye bu meraklılığa son vermemi söyledin.

Canım benim canımdan başka hediye getiremem

***

Aşıkların çığlıklarından şarkı söyle

Bu yol arkadaşının acısını ve kederini al

Arkadaşımın evinden sana zayıf bir adımsın

Bir adım çok uzak değilsin

***

Ey mum, şöleninde tutsağım

Beni öldürdüğün için suçlu değilsin

Kıskançlıkla yakmak için başkalarıyla konuşma

Kederden ölmeme izin verme

***

Sevgili bir arkadaş yaratabilmek için

Uzak dur ve inzivanın sevgili eteğinde takıl

Mecazi insanlar  insana benzemeyen varlıklardır

Bu mecazilerden perhiz et uzak dur

***

Piri Mugan aklımdan çıktı

Ve feryadım kükreyen şehre düştü

Zünnar verip kemer alan şeyh

Büyüklenmek beni ikiliğe düşürdü

***

Ey çileci, kendini omzunda bir seccade göstermen

Artık isim vermeye ve boş yere utandırmaya çalışma

İddianla ifşa dünyasında gezinme

Gizlice ne yiyorsun? Git de içki şu içki sızıntısını söyle

***

Biz gönlü misbahını kapatmamak için yanan yürek yaptık

Düzeltilmesinden sonra tenha bir evde

Ve o evi "halktan kaç" ile çarptık.

Kilidini açılmayan bir kilitledik

***

Ayak  sesinin zevkinden, zekanın sırrı

Ve görmene rağmen, bu bir içki

Çünkü her an yüzlerce kez beklerler

Ruh göze kalp kulağa gelir

***

Yeter ki dindarlık bardağını taş vur

Ve günaha bu kadar daldığım yeter

Ben İslam ehli Müslümanım

Pers kafiri diye yüz defa damgalandım

***

Halk gibi arada bir tereddüt etme

Vefa kokusu almadık, ne de renk gördük

İnsanların gözünden sakladığımız

Çünkü camdaki su kayadaki bir ateştir

***

Yüzümde müslüman yüzü yok

Kafir bir köpeğin onuruna sahibim

Resmiyette benden ne olursa olsun

Cehennem halkı cehennemi lekeler ve rezil eder.

***

Okulda karaciğer kanından başka hiçbir şeye izin verilmez.

Bunda bir huzur olması imkânsız

Karaciğerin kanıyla çalışmanın yolu budur

Her iki dünyada da "vebal" kelimesi "vebal"dır.

***

Zehir okunu hedef aldığım bir hayat

İflasın ve tacın sefaletinin terk edilmesi üzerine

Açıklarsam iflas eden bir mumum

Ne kadar zengin olsam da, Huda'ya ihtiyacım var.

***

Hüzünlü kalplerimizde dünyanın acıları var

Nem dolu denizi görüyoruz

Bu yüzden tüm dünyanın sabrı

Bütün dünyanın acısını yaşıyoruz

***

Ne yazık ki hayatımızı mahvettik

Yüz kafile günah gönderdik

Defterimizde beyaz yer kalmadı

Gece gündüz yeterince karardık

***

Tanrı seni korusun, gözlerimde kan var.

Gözlerim ağlamaktan başka bir şey bilmiyor

Seni özlemekten korkuyorum

Gözümün önünden ayrılma ve gözlerini kaçırma

***

Birkaç yıldır bu okullardayım

Kusursuz insanlara noktaları sordum

Aşk kokusunun geldiği konuları

Hayatımda medresedekilerden bir şey duymadım

***

Ben ve bizle ile dindarız

Dünyayı istiyoruz ve geriye dönük bir arzumuz var

Din ve dünya bir araya gelince

Yani bizim ne dinimiz var ne de dünyamız

***

Kalbimi Kâbe'nin evinde kazandım

Gönül aldım ve Gabr'ı ve puta tapanları imana getirdim.

Yılanın kafasını yılanla kapattım

İslam kıblesinde kendimi anlatamadım

***

Sokakta ve çarşıda olmamıza rağmen

Ey hoca, bizi değersiz sanma

Asaf ve Süleyman'a verdikleri sır

Var ama kimseye bırakmayız

***

Kalbimin mahremiyetinde kedere alışkınım

İnsanlarla konuşmayı bıraktım

Kendimi hatırlayan tek kişi benim

Çünkü nefsimde yalnızım, yalnızız

***

"Eğer biz değilsek evliya, hayır" dedik

Ey Sufi! Saf Sufi ben değilsem

Dışımız süslü, içimiz öyle değil diye mi

Hikâye gördüğümüz gibi değil

***

Bu gece rüzgâr fırtınası esti

O kadar ki isyancıların alnına dolandı

İmkânlar âleminden iki yüz kapı açmayın.

Yere çarpan çarhın göğsüne yeter

***

Şafakta kalk, inle ve iç çek

Her günah için af dile

Bir süre başkalarının kusurlarına bakma

Kusurlarına bir kez baksan çok bile

***

Fesatçı kan alma niyetiyle

Mecnuna bir cümle yazmak istedi

Mecnun ağladı ve "Korkuyorum" dedi.

Canımın kalbi bende, Leylanın hüznü var

***

Rabbim bana müjdeli haber ver

Bana bu tür ve asıl bir delil ver

Bu mevsimde bazılarını görmek için tekrar tekrar

Dört mevsim mevsiminden dışarı çıkayım

***

Ey zülfünün kölesi, kalbim sallanıyor

Sabah kalbimin hüznüyle öldürüldü

Rüzgâr yüzünden uyumadığım için uyumuyorum

Kalbimin kaygısından uyanık kaldım

***

Her akşam ve sabah mele-i Alâ'ya

Huld-i Berin tapınağına gel

Tedbir amaçlı ödünç alma, kadın hizmetçi

Cibril-i Eminin kanatları  korkarım her yeri kaplamış

***

Ey ham âşık sen Allah'tan uzaksın

Seninle ne yapmaya çalışıyoruz? Bu özür dilerim

Cennet ümidiyle Hakka itaat edersin

Sen âşık değil paralı askersin

***

Ondan gelen yokluk rüzgârını görüyorsun.

Ve Jale'nin [çiy] şarabı ondan büyür

Fincanını alan el.

Eğer tozsa, ondan fincan alacaktır

***

Kâfir kalbine rağmen seni istiyorum

İslam'ın dokuzuncu aynası senin üzerinde

Sonra kıyafetlerimi göstereceğim

Peygamberinizin bulduğu ışık üzerine

***

Zahide sana kahır işlemez.

Günahta boğulsak, senin affın çok

Kahharım dedin ve bizde Gaffar dedik

Hangi ismini daha çok seversen onu seç?

***

Bireysel iyilikte de olsa

Kalbimde acı olsun

yemin etmemb muma bakarsan

Etrafında dolaşan kelebeği al

***

Ah senin varlığın bir damla meni değil mi

Kaç kişi olduğun belli değil

Kaçınız benim gibisiniz?

Bir damla meniden iyi meni çıkmadı

***

Aklın yolundan çıkma diye

Olduğundan daha fazlası olma.

Leyla, canın gözünde akıllıdır

Mecnundan  bin kat daha deliremezsin

***

Medreseye geç kaldığında kalbin kırılır.

Zahid olmayanlarla aynı çizgidesin

Bunun yerine işi teslim ettiğin için Tanrı'ya şükürler olsun

İyilik için yüzlerce teşekkür ederim

***

Ey kalp, Hakk yoluna bir adım atmadın

Bu kadar düşkün olduğun için utanmalısın

Yüzkere tövbe edeni affetti

Sen ise bir tevbe etmeden Onu boşadın

***

Ey cahillere yardım eden çarh

Her an lütuf ehline keder getirme

Gamın sürekli kalbime yük

Guya ben çok bilgili biriyim, sanma

***

Zahide, takva ve ikiyüzlülük çok ucuz

Biliyorum, dindar değilim ve onun kadar inanamıyorum

Böyleyim diye benimle alay eder

Ben bir kâfir ve ben bir Yahudi yahut bir Hristiyan olsam ne çıkar

 ***************************

 

هو

رباعيات

بهاءالدين محمد بن حسين عاملي

معروف به

شيخ بهائي

اي صاحب مساله تو بشنو از ما

تحقيق بدان كه لا مكان است خدا

خواهي كه تو را كشف شود اين معني

جان در تن تو بگو كجا دارد جا

***

از دست غم تو اي بت حور لقا

نه پاي ز سر دانم و نه سر از پا

گفتم دل و دين ببازم از غم برهم

اين هر دو بباختيم و غم ماند به جا

***

اي عقل خجل ز جهل و ناداني ما

درهم شده خلقي ز پريشاني ما

بت در بغل و به سجده پيشاني ما

كافر زده خنده بر مسلماني ما

***

دوش از درم آمد آن مه لاله نقاب

سيرش نه بديديم و روان شد به شتاب

گفتم كه دگر كيت بخواهم ديدن؟

گفتا كه به وقت سحر اما در خواب

***

اين راه زيارت است قدرش درياب

از شدت سرما رخ از اين راه متاب

شك نيست كه با عينك ارباب نظر

برفش پر قو باشد و خارش سنجاب

***

شيرين سخني كه از لبش جان مي ريخت

 كفرش ز سر زلف پريشان مي ريخت

گر شيخ به كفر زلف او پي بردي

خاك سيهي بر سر ايمان ميريخت

***

دي پير مغان آتش صحبت افروخت

ايمان مرا ديد و دلش بر من سوخت

از خرقه ي كفر رقعه واري بگرفت

 آورد و بر آستين ايمانم دوخت

***

دنيا كه از او دل اسيران ريش است

پامال غمش توانگر و درويش است

نيشش همه جانگزاتر از شربت مرگ

نوشش چو نكو نگه كني هم نيش است

***

مالي كه ز تو كس نستاند علم است

حرزي كه تو را به حق رساند علم است

جز علم طلب مكن تو اندر عالم

چيزي كه تو را ز غم رهاند علم است

***

دنيا كه دلت ز حسرت او زار است

سرتاسر او تمام محنت زار است

بالله كه دولتش نيرزد به جوي

تالله كه نام بردنش هم عار است

***

با هر كه شدم سخت به مهر آمد سست

بگذاشت مرا و عهد نگذاشت درست

از آب و هواي دهر سبحان الله

هر تخم وفا كه كاشتم دشمن رست

***

آن دل كه تواش ديده بدي خون شد و رفت

 وز ديده ي خون گرفته بيرون شد و رفت

روزي به هواي عشق سيري مي كرد

ليلي صفتي بديد و بيرون شد و رفت

***

فرخنده شبي بود كه آن دلبر مست

 آمد ز پي غارت دل تيغ به دست

غارت زده ام ديد و خجل گشت دمي

 با من ز پي رفع خجالت بنشست

***

تا شمع قلندري بهائي افروخت

از رشته ي زنار دو صد خرقه بسوخت

دي پير مغان گرفت تعليم از او

و امروز دو صد مساله مفتي آموخت

***

تا منزل آدمي سراي دنياست

        كارش همه جرم و كار حق لطف و عطاست

خوش باش كه آن سرا چنين خواهد بود

سالي كه نكوست از بهارش پيداست

***

حاجي به طواف كعبه اندر تك و پوست

        وز سعي و طواف هرچه كردست نكوست

تقصير وي آن است كه آرد دگري

قربان سازد به جاي خود در ره دوست

***

در ميكده دوش زاهدي ديدم مست

تسبيح به گردن و صراحي در دست

گفتم ز چه در ميكده جا كردي؟ گفت

از ميكده هم به سوي حق راهي هست

***

هر تازه گلي كه زيب اين گلزار است

 گر بيني گل و گر بچيني خار است

از دور نظر كن و مرو پيش كه شمع

هر چند كه نور مينمايد نار است

***

آن كس كه بدم گفت بدي سيرت اوست

وان كس كه مرا گفت نكو خود نيكوست

حال متكلم از كلامش پيداست

 از كوزه همان برون تراود كه در اوست

***

علم است برهنه شاخ و تحصيل بر است

 تن خانه ي عنكبوت و دل بال و پر است

زهر است دهان علم و دستت شكر است

هر پشه كه او چشيد او شير نر است

***

رفتم ز درت ز جور بيش از پيشت

 از طعن رقيب گبر كافر كيشت

پيش تو سپردم اين دل غمزده ام

كي باشدم آنكه جان سپارم پيشت

***

پيوسته دلم ز جور خويشان ريش است

 وين جور و جفاي خلق از حد بيش است

بيگانه به بيگانه ندارد كاري خويش است

        كه در پي شكست خويش است

***

در مزرع طاعتم گياهي بنماند

 در دست بجز ناله و آهي بنماند

تا خرمن عمر بود در خواب بدم

 بيدار كنون شدم كه كاهي بنماند

***

نقد دل خود بهائي آخر سره كرد 

در مجلس عشق عقل را مسخره كرد

اوراق كتابهاي علم رسمي

 از هم بدريد و كاغذ پنجره كرد

***

آن حرف كه از دلت غمي بگشايد

در صحبت دل شكستگان مي بايد

هر شيشه كه بشكند ندارد قيمت

جز شيشه ي دل كه قيمتش افزايد

***

عشاق به غير دوست عاري دارند

        از حسرت آرزوي او بيزارند

و آنان كه كنند طاعت از بهر بهشت

 عشاق نيند بهر خود در كارند

***

رندان گاهي ملك جهان مي بازند

گاهي به نگاهي دل و جان مي بازند

اين طور قمار نه چند است و نه چون

 هر طور برآيد آنچنان ميبازند

***

با دل گفتم به عالم كون و فساد

 تا چند خورم غم؟ تنم از پا افتاد

دل گفت تو نزديك به مرگي چه غم است

 بيچاره كسي كه اين دم از مادر زاد

***

اي در طلب علوم در مدرسه چند؟

تحصيل اصول و حكمت و فلسفه چند؟

هر چيز بجز ذكر خدا وسوسه است

شرمي ز خدا بدار اين وسوسه چند؟

***

خوش آن كه صلاي جام وحدت در داد

خاطر ز رياضي و طبيعي آزاد

در منطقه ي فلك نزد دست خيال

در پاي عناصر سر فكرت ننهاد

***

ديدي كه بهائي چو غم از سر وا كرد

از مدرسه رفت و دير را ماوا كرد

مجموع كتابهاي علم درسي

از هم بدريد و كاغذ حلوا كرد

***

او را كه دل از عشق مشوش باشد

 هر قصه كه گويد همه دلكش باشد

تو قصه ي عاشقان همي كم شنوي

 بشنو بشنو كه قصه شان خوش باشد

***

تا نيست نگردي ره هستت ندهند

        اين مرتبه با همت پستت ندهند

چون شمع قرار سوختن گر ندهي

سر رشته ي روشني به دستت ندهند

***

فردا كه محققان هر فن طلبند

حسن عمل از شيخ و برهمن طلبند

از آنچه دروده اي جوي نستانند

وز آنچه نكشته اي به خرمن طلبند

***

بر درگه دوست هركه صادق برود

 تا حشر ز خاطرش علائق برود

صد ساله نماز عابد صومعه دار

 قربان سر نياز عاشق برود

***

دل درد و بلاي عشقش افزون خواهد

 او ديده ي دل هميشه در خون خواهد

وين طرفه كه اين ز آن « بحل » مي طلبد

و آن در پي آنكه عذر او چون خواهد

***

دل جور تو اي مهر گسل مي خواهد

 خود را به غم تو متصل مي خواهد

مي خواست دلت كه بي دل و دين باشم

 باز آي چنان شدم كه دل مي خواهد

***

لطف ازلي نيكي هر بد خواهد

هر گمره را روي به مقصد خواهد

گر جرم تو بي عد است نوميد مشو

 لطف بي حد گناه بي عد خواهد

***

اي آنكه دلم غير جفاي تو نديد

 وي از تو حكايت وفا كس نشنيد

قربان سرت شوم بگو از ره لطف

لعلت به دلم چه گفت كز من برميد

***

كاري ز وجود ناقصم نگشايد

گويي كه ثبوتم انتفا مي زايد

شايد ز عدم من به وجودي برسم

زان رو كه ز نفي نفي اثبات آيد

***

آهنگ حجاز مي نمودم من زار

كامد سحري به گوش دل اين گفتار

يارب به چه روي جانب كعبه رود

گبري كه كليسا از او دارد عار

***

از دام دفينه خوب جستيم آخر

بر دامن فقر خود نشستيم آخر

مردانه گذشتيم ز آداب و رسوم

اين كنده ز پاي خود شكستيم آخر

***

گفتم كه كنم تحفه ات اي لاله عذار

 جان را چو شوم ز وصل تو برخوردار

گفتا كه بهائي اين فضولي بگذار

جان خود ز من است غير جان تحفه بيار

***

از ناله ي عشاق نوايي بردار

وز درد و غم دوست دوايي بردار

از منزل يار تا تو اي سست قدم

يك گام زياده نيست پايي بردار

***

در بزم تو اي شمع منم زار و اسير

 در كشتن من هيچ نداري تقصير

با غير سخن كني كه از رشك بسوز

سويم نكني نگه كه از غصه بمير

***

تا بتواني ز خلق اي يار عزيز

دوري كن و در دامن عزلت آويز

انسان مجازيند اين نسناسان

پرهيز ز انسان مجازي پرهيز

***

از سبحه ي من پير مغان رفت ز هوش

وز ناله ي من فتاد در شهر خروش

آن شيخ كه خرقه داد و زنار خريد

 تكبير ز من گرفت در ميكده دوش

***

اي زاهد خود نماي سجاده به دوش

ديگر پي نام و ننگ بيهوده مكوش

ستاري او چو گشت در عالم فاش

 پنهان چه خوري باده؟ برو فاش بنوش

***

كرديم دلي را كه نبد مصباحش

 در خانه ي عزلت از پي اصلاحش

و ز « فر من الخلق » بر آن خانه زديم

قفلي كه نساخت قفلگر مفتاحش

***

از ذوق صداي پايت اي رهزن هوش

 وز بهر نظاره ي تو اي مايه ي نوش

چون منتظران به هر زماني صد بار

 جان بر در چشم آيد و دل بر در گوش

***

از بس كه زدم به شيشه ي تقوي سنگ

وز بس كه به معصيت فرو بردم چنگ

اهل اسلام از مسلماني من

 صد ننگ كشيدند ز كفار فرنگ

***

يك چند ميان خلق كرديم درنگ

 ز ايشان به وفا نه بوي ديديم نه رنگ

آن به كه ز چشم خلق پنهان گرديم

چون آب در آبگينه آتش در سنگ

***

در چهره ندارم از مسلماني رنگ

بر من دارد شرف سگ اهل فرنگ

آن روسيهم كه باشد از بودن من

دوزخ را ننگ و اهل دوزخ را ننگ

***

در مدرسه جز خون جگر نيست حلال

آسوده دلي در آن محال است محال

اين طرفه كه تحصيل بدين خون جگر

 در هر دو جهان جمله وبال است وبال

***

عمري است كه تير زهر را آماجم

 بر تارك افلاس و فلاكت تاجم

يك شمه ز مفلسي اگر شرح دهم

چندان كه خدا غني است من محتاجم

***

غمهاي جهان در دل پر غم داريم

 وز بحر الم ديد هي پر نم داريم

پس حوصله ي تمام عالم بايد

ما را كه غم تمام عالم داريم

***

افسوس كه عمر خود تباهي كرديم

 صد قافله ي گناه راهي كرديم

در دفتر ما نماند يك نكته سفيد

از بس به شب و روز سياهي كرديم

***

بي روي تو خونابه فشاند چشمم

كاري بجز از گريه نداند چشمم

مي ترسم از آنكه حسرت ديدارت

در ديده بماند و نماند چشمم

***

يك چند در اين مدرسه ها گرديدم

 از اهل كمال نكته ها پرسيدم

يك مساله اي كه بوي عشق آيد از آن

        در عمر خود از مدرسي نشنيدم

***

ما با مي و مينا سر تقوي داريم

 دنيا طلبيم و ميل عقبي داريم

كي دنيي و دين به يكدگر جمع شوند

 اين است كه نه دين و نه دنيا داريم

***

در خانه ي كعبه دل به دست آوردم

دل بردم و گبر و بت پرست آوردم

ز نار ز مار سر زلفش بستم

در قبله ي اسلام شكست آوردم

***

هر چند كه رند كوچه و بازاريم

 اي خواجه مپندار كه بي مقداريم

سري كه به آصف سليمان دادند

 داريم ولي به هركسي نسپاريم

***

خو كرده به خلوت دل غم فرسايم

كوتاه شد از صحبت مردم پايم

تا تنهايم هم نفسم ياد كسي است

 چون هم نفسم كسي شود تنهايم

***

گفتيم: مگر كه اولياييم نه ايم

يا صوفي صفه ي صفاييم نه ايم

آراسته ظاهريم و باطن نه چنان

 القصه چنانكه مي نماييم نه ايم

***

امشب بوزيد باد طوفان آيين

 چندانكه برفت گرد عصيان ز جبين

از عالم الامكان دو صد در نگشود

 بر سينه ي چرخ بس كه زد گوي زمين

***

برخيز سحر ناله و آهي مي كن

 استغفاري ز هر گناهي مي كن

تا چند به عيب ديگران درنگري

يكبار به عيب خود نگاهي مي كن

***

فصاد به قصد آنكه بر دارد خون

مي خواست كه نشتري زند بر مجنون

مجنون بگريست گفت زان ميترسم

كايد ز دل خود غم ليلي بيرون

***

يارب تو مرا مژده ي وصلي برسان

برهانم از اين نوع و به اصلي برسان

تا چند از اين فصل مكرر ديدن

بيرون ز چهار فصل فصلي برسان

***

اي برده به چين زلف تاب دل من

 وي كشته به سحر غمزه خواب دل من

در خواب مده رهم به خاطر كه مباد

بيدار شوي ز اضطراب دل من

***

هر شام و سحر ملائك عليين

 آيند به طرف حرم خلد برين

مقراض به احتياط زن اي خادم

ترسم ببري شهپر جبريل امين

***

اي عاشق خام از خدا دوري تو

 ما با تو چه كوشيم؟ كه معذوري تو

تو طاعت حق كني به اميد بهشت

رو رو تو نه عاشقي كه مزدوري تو

***

رويت كه ز باده لاله مي رويد از او

وز تاب شراب ژاله مي رويد از او

دستي كه پياله اي ز دست تو گرفت

گر خاك شود پياله مي رويد از او

***

خواهم كه عليرغم دل كافر تو

آيينه ي اسلام نهم در بر تو

آنگه ز تجلي رخت بنمايم

نوري كه به طور يافت پيغمبر تو

***

زاهد نكند گنه كه قهاري تو

 ما غرق گناهيم كه غفاري تو

او قهارت خواند و ما غفارت

 آيا به كدام نام خوش داري تو

***

هرچند كه در حسن و ملاحت فردي

 از تو بنماند در دل من دردي

سويت نكنم نگاه اي شمع اگر

پروانه ي من شوي و گردم گردي

***

اي هست وجود تو ز يك قطره مني

معلوم نمي شود كه تو چند مني

تا چند مني ز خود كه كو همچو مني؟

 نيكو نبود مني ز يك قطره مني

***

تا از ره و رسم عقل بيرون نشوي

 يك ذره از آنچه هستي افزون نشوي

من عاقلم ار تو ليلي جان بيني

ديوانه تر از هزار مجنون نشوي

***

اي دل كه ز مدرسه به دير افتادي

 واندر صف اهل زهد غير افتادي

الحمد كه كار را رساندي تو به جاي

صد شكر كه عاقبت به خير افتادي

***

اي دل قدمي به راه حق ننهادي

 شرمت بادا كه سخت دور افتادي

صد بار عروس توبه را بستي عقد

 نايافته كام از او طلاقش دادي

***

اي چرخ كه با مردم نادان ياري

هر لحظه بر اهل فضل غم مي باري

پيوسته ز تو بر دل من بار غميست

 گويا كه ز اهل دانشم پنداري

***

زاهد به تو تقوي و ريا ارزاني

 من دانم و بي ديني و ب يايماني

تو باش چنين و طعنه مي زن بر من

من كافر و من يهود و من نصراني


Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to