Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

Şeyh Ebu Said Ebu el-Hayr… Rubâilerinden

 



Not: Hazretin rubailerinden ilham  alınarak yazıldı. Aşk acısı birdir değişmez ki…

 

Mecnun  çöldeki dağı tanıyamadı

Aşkının çılgınlığından haberi de yoktu.

İşte seni kim bulduysa kaybolup gitti

Sanki Seni tanımayan kendini tanıdı da…

**

Aşk ateşinin tutuşturduğu gün

Âşık, yakma yöntemini sevgiliden öğrendi

Bir dost adına ateşsiz yandım  ve eridim

Kelebek dahi, mum alev alana kadar yanmadı

**

Dün gece kalbim kederle yanıyordu

Herkesin bana ağladığını görünce gözyaşlarım yandı

Yüreğinden başka bir şey olmadan yandım diye

Kafirlerin ve Müslümanların yüreğini yaksa da

**

 

Aşkın geldi ve hayatıma fitne tozunu attı

Aklım başımdan gitti o  şaşkınım ve bilgim de kaçtı.

Güzeller, hiç arkadaşım olmadı aslında

Her şeyi ayağıma döktüğünü görmek dışında.

****************

Küfür ve din bedeninde yanar yanar

Başka bir inanç ve diğerinin bir aşk kültü olabilir

"Aşk Peygamberi" ne Acem, ne de Araptır

Vay canına "Bir dinin kalbidir."

Bencil tanıkların yüzüne olan uzaklık yakınlığına inanılmaz

Aynada tanıklıkları yok.

Tanığın kendisi ve aynanın kendisi O, nasıl olacak ki

Hepimiz çaresizlik ve hiçlik istiyoruz

Varoluş ve işlevlerimiz baskı altında

Bu yüzümüze görünen her şey o

***

Kafir ve Müslüman olduğuna değil

Kör olup olmadığına bak

Melankolik bir dünyanın işinde

Yalnızlığın ve huzurun bir köşesinde otur

Sadece rahatlığın yalnızlık olduğu gerçeğine alış

***

Bölüm IV

Daha fazla yağmur damlasından suçluyum

Utancımdan utanıyorum

Dervişin söylemesi kolay bir şarkı

Sen bunu hak ediyorsun ve biz bunu hak ediyoruz

Evimde oturuyordum

Meyhanede uçuyordum

Derviş üzgün diye bir çığlık geldi

"Sen seni hak ediyorsun ve bizde  seniniz"

Gördüğün şakalar dahi  her zaman yerli yerindeydi

Çünkü kendimi yendim, ne yazık düşmanıma

Hiç kimse benim düşmanım değil, ben kendime düşmanım

Aman tanrım! Ben, elim ve eteğin

Beni sürekli bedenin ve genişliğin yaratıcısı yap.

Gerçek bu ve olan da buydu.

Narin bedeni sevimli bir yalnızlığa sürükleyin

Her zaman hastalıktan mustaribim, bitse

Ey şu ve bu on dokuz satırlı mektubda

İkinci bir sebep ikinci satır

Kasıtsız ve yanlış evren dahil olmak

İkna edici durumlar hakkında bilgi edinmek için çalış

Hedeflerin hedefe ulaşmasını önlemek için tasarlanmış bu gizemler

Perdeyi keşfedene kadar asla bunu yapmayın.

Astroloji çalışmasından gerçeğin ışığını bulamazsın

Kimdir ve kimdir varoluşun giysisi nedir

Yüzün mutlak güzelliği de

Kalp, ışığının sularında dağılır.

Can tutkusunun heyecanıyla boğulmuşken

Aşkın yüreğine bir göz at

Aşktan başka aşka layık bir şey görme

Öyle ki güzelliğin kıyafetleri hüsnün başında değil ki

Kalbim aşk için ağrıyor

Kalbimde bir aşk fısıltısı oynuyor

Baştan ayağa tüm aşkı fısıldayalım

Yeminlerimizi bozmadığımız doğrudur

Bir anlık aşkı haklı çıkarabilmek

Biz bütün aşkların dini olduk

Hepsinin yatağı zorluk, hepsinin yatağı aşk acısı

Subhanallah yüz kişide  birkaç iyiye yahut sana  bana

Tanrı seni ve tüm aşkımızı korusun

Yaratılmışların hepsi saf Yaratıcı kapısının önünde,

Hüzünlü bir mavi damlayı takip ediyorlar

Saki buğulu göze rahmet sunar

Bu bir avuç toprağın üzerine su dökülmüş kadar

Aşkın zenginliğinin kucağı temizdir

Bir avuç toprakla kirlenmeye ihtiyaç duyar

Çünkü tezahür ve gözlem kendi cümlesidir.

Ya sen ve ben birlikte değilsek?

Senin lütfun yoksa ben dünyadan korkmam

Adaleti yaparsan, bir anda yok edersin

Günde yüz defa söylüyorum, ey saf zanaatkar

Bir avuç toprak nedir ki?

Ya da bir ruhun için ihtiyaç mı vardı?

Öte yandan, kızıyorsun

doğru işlerde olsa maddiyata

الجات عليك واثقا خذ بيديك

Sana güvenerek geldim, ellerinle tut

Yüzümde toprak rengi yok

Bende bir köpeğin onuru var.

Beni kabul etmenle mutlu oldum.

Yazıklar olsun cehenneme, yazıklar olsun cehennemliklere

İçim temizlenene  kadar leopar avlıyordum

Yaptığım her şeyi kazandım

Aşkını bulmak için  nefsim bile

Sevginde, kininde ve savaştaydı

Dünyayı bir kalp ağrısıyla arıyoruz.

Yeter artık, taşa kadar da yeter.

Zülfündeki şirine dokunduk mu

Sana çarpan gönül gözü zil çalar

Gözlerini kapadı mı  kan görür

Ve elleri göğsünü taşa vurur

İçi mühürlenmiş biri sordu

"Kalbim onun evi." dedim.

"Nerede hissediyorsun?" dedi. "Onun üzerine" dedim.

"Nerede?" diye sordu. "Kalbinde" dedim.

Çaresiz, kalbin iyiliğinin kapısını kapatan.

Arızanın mührünü bozmadı

Çiçekler söz konusu olduğunda, yaşamak ve kalmak demektir.

Kalbinin çamurda ne görevi var ki?

Senin mana evin kutsal ruhudur

Tek fikirli taşıyıcının hüznü

Bilgi dünyasını gezmek kalp demektir

Hüzün denizinde el ele çiçeklere

Ey büyümüş dostlarının antlaşmasının antlaşması

Sevginizden nefret, öfkenizden aşağılanma yükselir

Ey bir gecede böyle bir mum ve bir gecede çiçek gibi bir çiçek

Bülbül olunca bahçede nereye gidiyorum

Sensiz ne yapabilirim?

..

Gönül aşkın hüznüyle uyuşursa

Kalbin arzu bileşimine binmesine izin ver

Gönül olmasaydı aşk nereye yurt yapardı

Aşk yoksa, kalp ne yapabilir?

Nerede olursa olsun, kalp değişmez

Ey gönül Saf olduğunu kesin bil

Her şey kötü , yokluk ta

Ancak kötülük gerekli olmayan tek şey, kalptir

Ey gönül gördüğümü sana kaç kere söyledim

İsyan olmayacak şekilde yüreğin kırıklığı

Şimdi aşık olduğuna göre,

Kalbini ve ruhunu al ve karaciğerini yak

Aşık  kalpte ne kadar sabır var ki

Sana çok şey söylüyorum canım

Canım yemeğe gelsen

Arkanı dönmesen…

Bağlantınızla ilgili sorunun kilidini açsan

Sorunu ayırmak için kalbimi teselli etsen

Mevcut problem ve tek taraflı mevcut problem

Seninle problem olmaz ki, problem olmak değil

Zamanın insanlarını tanımak zor

Eski çekişme çarkı ile ilgili sorunlar

Hayattan ve dünyadan kopmak kolay

Kalbi senden dolayı ayrılığa bölmek zor

...

Acı çekiyorum ve yüreğinde yüzlerce kederim var

Nedensiz, rakiblerim beni her zaman incitiyor

Eğer beni tepeden tırnağa yırtarsan yırt

Ben senin aşkın sayesinde varım ve yokum

Canan, seni seviyorum

Tanrım çok zengin! buna ihtiyaç  var mı?

Senden uzaklaşmış olsam da

Sen kadınsın unutamam

Sadakatinin için toz olursam

Haccın yanındaki safların/temizlerin kabrini ziyaret ederim

Çok şükür ramazan orucunu tuttum

Bayramda temizlenemeden namaz kıldım belki

Ya Rabbim sonsuz günah işledim

Kesinlikle yaptığımı biliyorum

Her ne olursa olsun rızana aykırıydı

Geri döndüm ve tövbe ettim ve kötülük yaptım

Bir süre inanarak dolaşana kadar

Yaptıklarımdan pişman olma zamanım geldi

Kilise toprağına ve şarap tortusuna

Müslüman olmaktan daha kafirim

Dönmedim söğüt ağacı oldum

Siyah saça beyaz getirdim

Yine de, umutsuzluğun inançsızlık olduğunu söylediğinden

Emrini aldım ve umut getirdim

Üzüntümü hüzünlü kalbimden çalıyorum

Dilimde adın

İnliyorum ve ağzımı kilitliyorum

Arkamı dönüyorum ve kolumda kan akıyor

Toprağına ben toz oldum

Arındım çünkü senin toprağın oldum

Keder senin için  asla olmaz

Ne yazık ki ben üzüldüm

Yardım arayan bir adam oldum

Güneşin benim parçacığım gibi

Çünkü ben de güneş hakkında bir parçam biliyorum.

Eğer benim bildiğim yaratılış ise

Bir sevgilinin sözünü işittiğim an

Hüzünle, yüreğimle ve bakışlarımla ağlarım

Aşk ve sevgili kaçtı sanırım

Çünkü ikisi de aynı ben kendimden bilirim

Hayatımı rüzgara hasret yaşadım

Yaptığım her şeyde karaciğerimin kanını akıttım

Aslında yaptığım her şeyde yoruldum

Herkesten özgürdüm

Ben senden ayrılmaya dayanamadım

Servetimin tek nedeni bu

Senin doğanda yok olmak, soluğun tükenmek

Ve eğer varsam ve görünüşümde  ışık sendendir

Asla kimseyi yenmek istemedim

Ben sana bağlı olduğum için gücenmem

Kusurlu gözle gördüğüm o yüzün tatlılığı

Yetti bana

Kıskanmadığıma sevindim

Sen hep güzelsin olacak o kadar

Senin sokağında yanmış bir eteğim olsun

Çok şükür

Hüznün ateşini yakıyordum

Evet, Canan, seninle duştaydım

Hırsız olduğumu söyledin, hırsızlık değil ki bu

Sürekli sana bağlıyım

Senin ayrılık yasındayım

İniltili iniltili

Bakışlar senden uzak olsun diye dua et dedim

Canım, senin nazarın başkası olmasın

Epey koştum ve yoruldum

Sonunda sensizlik  ortaya çıkınca

Sana bağlılık yemini edene kadar

Evde oturdum ağladım

Rahatladım biraz

Ruhun ve bedenin ilişkisini beraber olsun istiyorum

Ölmek ve yaşamak demek

Ben gittiğimde geç kalma

Seni kastediyorum

Rüyamda arkadaşım Cemal'ini gördüm.

Marangozun bahçesi için çiçek topluyormuşum

Sabah horozu beni uyandırdı

Keşke uyanmasaydım

Bir gül arıyordum

Sıcaktan  yas tutan solmuş çiçeği gördüm

Seni yakacak ne yaptılar dedim

Bu bahçede güldüm dedi

Dün gece bir arkadaş arıyordum

Ne aradığımı biliyorsun

Sözüne karşı bir kurban arıyormuş

Bekliyordum

Eğer sen benim yol arkadaşımsan

Ben seninleyim  canım sevdam

Hikâyenin sonu nereye giderse gitsin

Senden başka kimse yok… aklımda

Dua etmek için yalvarırsam

Dağların eteğinden taşınacağım

Ama bir tanrının iyilikleriyle acıma

Sabrı cemil ile dayanacağım

Rabbimin   birliğinden eminim.

Ona inanıyorum, evrenin yaratıcısı

Kuru dudaklarım kabul ediyorum

Ah

Senin için endişelenmiyorum

Bu acı ile yanmıyorum

Boynuna dokunmayacağımdan üzülüyorum

Kıyafetlerini izlerini yerden kaldırmayacağım

Ve keder içinde yaşamamak için

Yüzündeki maskeyi çıkar ve güzelliğini göster

Kıyamete kadar pişman olmayayım

Daha az sinirli olmama rağmen sinirliyim

Daha sadık olmama rağmen çaresizim

Ne kadar sadık ve sabırlı olsam da

Allah'a hamd olsun gözünde daha mütevaziyim

Üzüntünün kalbini kazanmak için elimden geleni yapacağım

Kalbimin kalbine giden yolu tutmalıyım

Çünkü perde benimle senin aranda

Kalkıp kendimi içeri alıyorum

Bana gel  yoksa öleceğim.

Bir yere gitmiyorum

Ömrü dolduran ölür

Ömür kabım boş olunca ben hep ölüyorum

Yıkıcı işlerden korkmuyorum

Suçluluktan da korkmuyorum

Günah korkusundan, af edilir

Ebedi Günün tarihinden korkuyorum

Seni göremeyecek olursam

O dünyadan ölesiye korkuyorum

Ölmekten ve ölmemekten  korku yok

Çünkü ölüm haklı, ondan neden korkayım ki?

Kendimde sensizlik olunca ve bundan korkuyorum

Fenerdeki mumu bul ve sakla

İçiyorsam beni suçlama

Kötü sözlerimden ve kötü işlerimden utanma

Yanlış hayal gücüm kalbimden seni silmek için

Çaresiz acılarım arasında

Olmuyor…

Ve bitmeyen sıcak yanan cümlelerim

Daha çok yakıyor çünkü insanların gözleri seni

Seni görüyor

Bense göremiyorum

Canım, cananım

Dudaklarıma her an hüzün gelir

Senin toprağından yoksun

Kafamın selini geçemiyorum

Bir gün sen de öleceksin, biliyorum

Bana bir şey söyledin

Beni öldürdün ve ben onun kölesiyim

Bu bahanenin acımasızlığını biliyorum

Acısız ve baskıcı alışkanlığını biliyorum

Neden ama…

Gözlerimi açtığımda gördüğüm

Sana aşık olduğum

Adın dışında kimse cevap veremem

Yaratılış adına şarkı söylediğim her yerde

Sensiz sabretmeyeceğim

Nefsim için kimseyi suçlamayacağım

Bağlantımızı devam ettireceğim

Kıyamet gününe kadar sevginden tövbe etmeyeceğim.

Ağzımı kapatıp oturduğuma bakma

Yapamıyorum ama seni diliyorum

Seninle ıslanmak için kafir olacağım

Acını  düşünerek hasta olup

Doktora gitmeyeceğim

Senin coşkunla inanmak değil

Kendimle seni istiyorum

Seni hiçbir şekilde bağlayamam

Adını yaz ve kimi yazacak bir bak

Oturduğun  topraklara ziyarete geldim

Sana karşı  tutkumla

Hoşça kal dediğimde bu hikâye beni öldürdü

Kalbimin kulağından kafam her nefeste

"O haklı", bunu duyuyorum

Ne istediğimi biliyor musun?

Seninle beraber olmak istiyorum

Çığlığımsın,

Çığlığım ve iniltim nedir? Bir anlasan

Seni istiyorum demek değil mi

Evini tavaf etmek istiyorum

Eşiğini öpmek istiyorum

Bu yolun kapanmadan

Hazinenden istiyorum da, istiyorum

Çim değil bahçeni istiyorum

Sedir, çiçek veya yasemin istemiyorum

Tanrıçamdan bir köşe istiyorum

Ben ve olmak istediğim kişiyi

Kolay değil…keder sermayem yok

Ölmekte istemiyorum

Sensiz olamam

Çünkü aşkının ekmeğini tutuyorum

Seni yürekten seviyorsam korkak değilim

Cennet nimetleri için değil

Senin için Tanrı'ya dua ediyorum

Ne yazık ki, biz sonuç değiliz

Yoksulluğun elbisesi ve dervişi değiliz

Bu bizim kurduğumuz şeyler laf.

Payımızdan memnun değiliz

Seni daha çok görmeli

Ayrılık günleri bitmeli

Ben de sana geleceğim

Yüreğimize koyduğum ateş  yanıyor

Aşktan güzel bir isim aldık

Bağlanmak için

Kavuşamadığımız halde

Rahatsızım

Kendimize zor, olanı kolaylaştıralım

Mülkü biz yaratmadık

Kendimizi ihlal etmeden Tanrı'ya da ibadet ettik

İyi bir bağla bizi kabulde ediyor

Aşktan sarhoş olduğumuz için kızar belki

Sarhoşlukla da dindarız,

Dünyayı aramıyoruz ve geriye dönük bir arzumuz da yok

Din ve dünya bir araya geldiğinde

Yani bizim ne dinimiz var ne de dünyamız

İkimizi gizlice yaktığı mum

Her seferinde gülüyorum ve ağlıyorum

Kimse ağladığımı bilmiyor

Hoşça kal demeden, belki öleceğiz

Bil ki:

Aşkınızın hüznü dışında başımızı eğmeyiz

Kafamıza  kadar hüzünle oynuyoruz

Eğer kafamızda bir karışıklık varsa

Biz yaşlıyız da ondan derim

Rabbim

Acı çekmemize izin vermesin

Şöhret adımız ve simgemiz olmasın

Onlarda gördüğün kötülükten korkma

Çünkü bizi kötü görüyor ve deli diyor olabilirler

Sevinçli bir ortamımız hiç olmadı ki

Bak deliliğim nerelere ulaştı

Ona itaatin kıblesini biliriz.

En yakın inancı biliriz

Ancak, teselli bizim için iyi değil

Astrolojimizin/kaderimizin  iyi olduğunu düşünemeyiz

Aşkının sevgisini ve acısını hak etmek için

Aşkının savaşında olan kesinlikle

Ateşi onun üzerinde yanar

Biliyorum ve ben senin aşkının adamı değilim

Olsun…seviyorum seni


Şeyh Ebu Said Ebu el-Hayr… Rubaiyyat

 

Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to