Ana içeriğe atla

  
 
Print Friendly and PDF

Cin/Jin Karîn (Cin Arkadaşımız/Şeytanımız)ı Etkisiz Kılmak İçin

 


Cin Karîn

Her insana eşlik eden veya ona ortak olan cinleri ( şeytanları ) belirtmek için kullanılan bir terimdir .

Cin Karîn , doğumdan ölüme kadar her insanda var olan bir yoldaş şeytandır.

Cin Karîn , Allah Teâlâ'nın izniyle insanlara vesvese vererek saptırmakla görevlendirildi .

Cin Karîn, kötülüğü telkin eder ve bağlı olduğu kişiyi iyiliklere yaklaşmaması için sürekli fısdıldar.

Cin/Jin, kelimenin tam anlamıyla "gizli veya görünmez" anlamına gelen "cenne" kelimesinden gelir.

Karin, Arapça'dan gelir. Her insana eşlik eden veya ona ortak olan cinleri (şeytanları) ifade etmek için kullanılan bir terimdir.

Cinler, insan veya melek türlerinden farklı olarak, belirli fiziksel özelliklere sahip Allah'ın yaratıklarından biridir.

Cin, ateşin özünden yaratılmıştır. Şeytan, kötü, asi, asi, kusuru seven, ahlaksızlığı seven, kurallara aykırı davranmayı seven vb. her mahlûku çağırmak için görevlidir.

İslâmi literatürde "Karin"'in varlığı kabul edilmiştir.

Kur'ân-ı Kerim'de

 

وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ قَرٖينٌ

وَاِنَّهُمْ لَيَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبٖيلِ وَيَحْسَبُونَ اَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ

حَتّٰٓى اِذَا جَٓاءَنَا قَالَ يَا لَيْتَ بَيْنٖي وَبَيْنَكَ بُعْدَ الْمَشْرِقَيْنِ فَبِئْسَ الْقَرٖينُ

 36  Kim Rahmân'ın zikrini görmezlikten gelirse, (biz) ona bir şeytanı musallat ederiz de, o ona arkadaş olur.

 37  Kendilerini doğru yolda zannederken bu şeytanlar onları yoldan saptırıp dururlar.

 38  Sonunda o kişi bize gelince -şeytana hitaben- “Keşke seninle aramız doğu ile batı kadar uzak olsaydı!” der. Ne kötü arkadaş!

(Zuhruf 43/36-38)

"Şeytan size yoksulluk vaadinde bulunur (korkutur) ve kötülük (cimrilik) yapmanızı söyler, oysa Allah sizin için mağfiret ve lütuf vaat eder. Ve Allah, her şeyi kuşatandır, bilendir.” (Bakara 2/268)

“…Şeytan kimin arkadaşı olursa, o ne kötü arkadaştır.” (en-Nisâ’ 4/38).

“Biz onların başına birtakım arkadaşlar sardık da bu arkadaşlar onlara geçmişlerini ve geleceklerini süslü gösterdiler…” (Fussilet 41/25).

“O gün, suçluları zincirlerle birbirine bağlanmış olarak görürsün.” (İbrâhîm 14/49).

“…Bunu hizmetimize veren Allah’ın şanı yücedir. Bunlara bizim gücümüz yetmezdi.” (ez-Zuhruf 43/13).


وَقَالَ قَر۪ينُهُ هٰذَا مَا لَدَيَّ عَت۪يدٌۜ ٢٣ اَلْقِيَا ف۪ي جَهَنَّمَ كُلَّ كَفَّارٍ عَن۪يدٍۙ ٢٤   مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ مُر۪يبٍۙ  ٢٥ اَلَّذ۪ي جَعَلَ مَعَ اللّٰهِ اِلٰهاً اٰخَرَ فَاَلْقِيَاهُ فِي الْعَذَابِ الشَّد۪يدِ ٢٦  قَالَ قَر۪ينُهُ رَبَّنَا مَٓا اَطْغَيْتُهُ وَلٰكِنْ كَانَ ف۪ي ضَلَالٍ بَع۪يدٍ  ٢٧ قَالَ لَا تَخْتَصِمُوا لَدَيَّ وَقَدْ قَدَّمْتُ اِلَيْكُمْ بِالْوَع۪يدِ  ٢٨  مَا يُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَيَّ وَمَٓا اَنَا۬ بِظَلَّامٍ لِلْعَب۪يدِ


Yanındaki kârîn (melek olan) diyecektir ki: “İşte bu yanımdaki hazır!” (23)  (Allah şöyle der:) "Atın cehenneme, (hakka karşı) inatçı, hayrı hep engelleyen, haddi aşan şüpheci her kâfiri!" (24-25) "Allah ile beraber, başka bir ilah edinen o kimseyi atın şiddetli azabın içine!" (26)  Arkadaşı Karîn (olan şeytan) der ki: "Ey Rabbimiz! Onu ben azdırmadım, fakat kendisi derin bir sapıklık içinde idi." 27  Allah şöyle der: "Benim huzurumda çekişmeyin. Çünkü ben bu (konudaki) uyarıyı size önceden yaptım." (28) "Benim katımda söz değiştirilmez ve ben kullara zulmedici değilim." (29)

(Kâf 50/23-29)

Hadisi Şeriflerde:

Bezzâr´in Ebû Hüreyre´den rivayet ettiği hadis şöyledir:

 "Ben diğer peygamberlere karşı şu iki hasletle de üstün kılınmışımdır: Benim şey tanım kâfir idi. Allah´ın bana olan yardımı ile, benim şeytanım müslüman olmuştur."

Bezzâr´in rivayetine göre, Ebû Hüreyre bu birinci özelliği söyledik ten sonra, ikinci özelliği unuttuğunu beyan etmiştir.

Beyhaki ve Ebû Nuaym´ın İbni Ömer´den olan rivayetinde ise her iki haslet beyan edilmiş ve şöyle denilmiştir: "Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem buyurdu ki:

"Ben Adem´e karşı şu iki hasletle üstün kılındım: Benim şeytanım kafir idi, Allah bana yardım etti de müslüman oldu ve benim hanımlarım, hep bana destek ve yardımcı oldular. Adem´e gelince: Onun şeytanı kafir idi. Hanımı da, cennette irtikab edilen hatada kendisine yardımcı olmuştur."

Müslim´in İbni Mes´ud´dan rivayeti ise şöyledir:

Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem:

 "Sizlerden hiçbiriniz müstesna olmamak üzere, her birinizin hem bir şeytanı, hem de kendisinden ayrılmayan bir şeytanı vardır" buyurdu. Bunun üzerine ashab:

"Ey Allah´ın elçisi, buna sen de dahil misin?" de diler. Peygamberimiz de verdiği cevabda: "Evet, fakat yüce Allah bana yardım etti de benim şeytanım müslüman oldu, artık bana sadece hayır ve iyilikle emreder" buyurdu.

[ İlgili hadîsin tefsirinde bazı ihtilaflar olmuş, bâzıları: "Bunun manası: "Teslim oldu da ben onun zararından vesvesesinden kurtuldum" demektir" demişlerdir. Bâzıları ise: "Müslüman oldu" demişlerdir ki, hadîsin zahiri de bu tevcîhı te´yîd eder mâhiyettedir]

Cin Karîn'in ayartmasından nasıl kaçınabiliriz? Bazı bilginler şu ipuçlarını verir:

(1) İmanı güçlendirin. Karin cinlerinin gücü, kişinin inancının gücü doğrultusunda zayıflar. İnanç ne kadar güçlüyse, Karin cinleri o kadar zayıftır.

(2) Dindar bir Müslüman olun. Allah Teâlâ itaatkar kullarına yardım edecektir.

(3) Namaz kılın. Allah ismini daha fazla zikir ile ıslatın.

(4) Aldatıcı Karîn cinlerinin şerrinden Allah Teâlâ'dan koruma isteyin.

Ebû Hüreyre radıyallahu anh şöyle dedi:

Bir adam Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve selleme gelerek:

- Dün gece beni sokan akrep yüzünden ne büyük acılar çektim, dedi. Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem de:

- “Eğer akşamleyin eûzü bi-kelimâtillâhi’t-tâmmâti min şerri mâ halak: Yarattıklarının şerrinden Allah’ın mükemmel kelimelerine sığınırım, deseydin o sana zarar vermezdi” buyurdu. (Müslim, Zikir 55. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tıb 19;  İbni Mâce, Tıb 35)

“Eûzü bi kelimatillahi't-tammati min şerri ma haleka ve zerae ve berae ve minşerri ma yenzilü minessemai ve min şerri ma ya'rucu fiha ve min şerri fitnetilleyli vennehari ve min şerri külli tarikın illa tarikan yatruku bihayrin ya Rahman.”

"Bütün yaratıkların şerrinden; gökten inen ve göğe çıkan her şeyin şerrinden; gecenin ve gündüzün fitnesinden; hayra açılan yollar hariç bütün yolların şerrinden, Allah'ın kusursuz kelamlarına (âyetlerine yani Kur'an’a) sığınırım. Ey Rahman olan Allah'ım (beni muhafaza eyle)."

...


Bu blogdaki popüler yayınlar

TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI

Yazının Kaynağı:tıkla   İçindekiler SAHTE HESAPLAR bibliyografya Notlar TWİTTER'DA DEZENFEKTÖR, 'SAHTE HABER' VE ETKİ KAMPANYALARI İçindekiler Seçim Çekirdek Haritası Seçim Çevre Haritası Seçim Sonrası Haritası Rusya'nın En Tanınmış Trol Çiftliğinden Sahte Hesaplar .... 33 Twitter'da Dezenformasyon Kampanyaları: Kronotoplar......... 34 #NODAPL #Wiki Sızıntıları #RuhPişirme #SuriyeAldatmaca #SethZengin YÖNETİCİ ÖZETİ Bu çalışma, 2016 seçim kampanyası sırasında ve sonrasında sahte haberlerin Twitter'da nasıl yayıldığına dair bugüne kadar yapılmış en büyük analizlerden biridir. Bir sosyal medya istihbarat firması olan Graphika'nın araçlarını ve haritalama yöntemlerini kullanarak, 600'den fazla sahte ve komplo haber kaynağına bağlanan 700.000 Twitter hesabından 10 milyondan fazla tweet'i inceliyoruz. En önemlisi, sahte haber ekosisteminin Kasım 2016'dan bu yana nasıl geliştiğini ölçmemize izin vererek, seçimden önce ve sonra sahte ve komplo haberl

FİRARİ GİBİ SEVİYORUM SENİ

  FİRARİ Sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,  Sana kâfir dediler, diş biledim Hakk'a bile. Topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,  Kahpelendin de garaz bağladın ahlâka bile... Sana çirkin demedim ben, sana kâfir demedim,  Bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin. Yaşadın beş sene kalbimde, misafir demedim,  Bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin? Zülfünün yay gibi kuvvetli çelik tellerine  Takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek. Sen bir âhu gibi dağdan dağa kaçsan da yine  Seni aşkım canavarlar gibi takip edecek!.. Faruk Nafiz Çamlıbel SEVİYORUM SENİ  Seviyorum seni ekmeği tuza batırıp yer gibi  geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,  ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz, telâşlı, sevinçli, kuşkulu açar gibi,  seviyorum seni denizi ilk defa uçakla geçer gibi  İstanbul'da yumuşacık kararırken ortalık,  içimde kımıldanan bir şeyler gibi, seviyorum seni.  'Yaşıyoruz çok şükür' der gibi.  Nazım Hikmet  

YEZİDİLİĞİN YOKEDİLMESİ ÜZERİNE BİLİMSEL SAHTEKÂRLIK

  Yezidiliği yoketmek için yapılan sinsi uygulama… Yezidilik yerine EZİDİLİK kullanılarak,   bir kelime değil br topluluk   yok edilmeye çalışılıyor. Ortadoğuda geneli Şafii Kürtler arasında   Yezidiler   bir ayrıcalık gösterirken adlarının   “Ezidi” olarak değişimi   -mesnetsiz uydurmalar ile-   bir topluluk tarihinden koparılmak isteniyor. Lawrensin “Kürtleri Türklerden   koparmak için bir yüzyıl gerekir dediği gibi.” Yezidiler içinde   bir elli sene yeter gibi. Çünkü Yezidiler kapalı toplumdan yeni yeni açılım gösteriyorlar. En son İŞİD in terör faaliyetleri ile Yezidiler ağır yara aldılar. Birde bu hain plan ile 20 sene sonraki yeni nesil tarihinden kopacak ve istenilen hedef ne ise [?]  o olacaktır.   YÖK tezlerinde bile son yıllarda     Yezidilik, dipnotlarda   varken, temel metinlerde   Ezidilik   olarak yazılması ilmi ve araştırma kurallarına uygun değilken o tezler nasıl ilmi kurullardan geçmiş hayret ediyorum… İlk çıkışında İslami bir yapıya sahip iken, kapalı bir to